3011
Sök

Angående köp råd supermotard/motard:

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#1
Tja! Är ute efter en motard..

Har kollat lite på husaberg 650 fs, och ktm 640.. Någon som har erfarenhet om dessa hojar?

Eller tips om andra!

Tacksam för alla svar! smile

Thorssa
30 januari 2011
#2
Den stora nackdelen med Husaberg är att de måste servas sinnessjukt ofta. Vissa modeller ska ha oljebyte var femte timme! En KTM SMC har generösare intervaller, 250-500 mil beroende på modell.

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
31 januari 2011
#3
Husaberg är ju en extremt rolig hoj men som sagt så är det oljebyte var 10:e timme som gäller så en del skruvande och  lite högre driftkostnader blir det ju. Är du sugen på KTM så finns det ju 625, 640, 660 m.m. men kolla upp modellerna för det skiljer en del i service intervaller och utrustning, tex elstart osv.

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
#4
okej! Visste inte att det var såna tätta service intervaller på husan.. yikes Är ktm 640 6vxl då?
640 är ju mest intressant, för 660 är ju rätt så dyr..

Smålänning
7 882 Inlägg
31 januari 2011
#5
tidiga 640 LC4 gillar inte snabb landsvägskörning, dom måste köras aktivt annars kan motorn rasa av att belastas så hårt länge på högt varv.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Saabifierad
2 031 Inlägg
1 februari 2011
#6
Supermotarder är hårt körda från början till slut så ska du ha den som glidar- eller brukshoj, välj en annan tongue

Tänk på om du kan acceptera kick eller måste ha elstart, kickstarten är inte lika lätt som på en moped tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Thorssa
1 februari 2011
#7
Om du inte redan har gjort det så gå in på sporthoj.com och läs i motardforumet där, finns mycket nyttig information och kunskap där! smile http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=6

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#8
Slash skrev:
Supermotarder är hårt körda från början till slut så ska du ha den som glidar- eller brukshoj, välj en annan tongue

Tänk på om du kan acceptera kick eller måste ha elstart, kickstarten är inte lika lätt som på en moped tongue
Hehe! näe har inga problem med kick!

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#9
Thorssa skrev:
Om du inte redan har gjort det så gå in på sporthoj.com och läs i motardforumet där, finns mycket nyttig information och kunskap där! smile http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=6
Okej ska kolla upp det direkt..

Tack! smile

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#10
twin_cam skrev:
tidiga 640 LC4 gillar inte snabb landsvägskörning, dom måste köras aktivt annars kan motorn rasa av att belastas så hårt länge på högt varv.
Ofan! Var tänkt mest som motionskörning typ... Men tack, bra att veta!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
8 februari 2011
#11
Hade KTM 660 Lc4.
Det enda jag hade att klaga på att det var vänsterkick.
Polaren hade 525 och den hade startmotor och gick ungefär detsamma som min 660.

Så idag hade jag valt en 525

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 februari 2011
#12
zakademus skrev:
Hade KTM 660 Lc4.
Det enda jag hade att klaga på att det var vänsterkick.
Polaren hade 525 och den hade startmotor och gick ungefär detsamma som min 660.

Så idag hade jag valt en 525
Nämn en KTM med kick som inte har den på vänstersida tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
8 februari 2011
#13
Slash skrev:
zakademus skrev:
Hade KTM 660 Lc4.
Det enda jag hade att klaga på att det var vänsterkick.
Polaren hade 525 och den hade startmotor och gick ungefär detsamma som min 660.

Så idag hade jag valt en 525
Nämn en KTM med kick som inte har den på vänstersida tongue
Har bara erfarenhet av dessa 2 modeller så har inte en aning =p

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

Smålänning
7 882 Inlägg
8 februari 2011
#14
KTM har ju kedjan på "fel" sida också...  wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 419 Inlägg
8 februari 2011
#15
Oljebyte var femte, oljefilter var tionde. Det lär man följa på det flesta supermotard/crossar. luftfiltret skall igentligen bytas efter varje körning också!

Har du mckort? annars skulle jag satsa på en 450 så kan du piska bana också smile


Jodå satt e!!!
79 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#16
strandberg31 skrev:
Oljebyte var femte, oljefilter var tionde. Det lär man följa på det flesta supermotard/crossar. luftfiltret skall igentligen bytas efter varje körning också!

Har du mckort? annars skulle jag satsa på en 450 så kan du piska bana också smile
Näe! Inget mckort, Men jag håller på att ta.. Tänkte ha en busmotard! smile

Har en yz450f cross,  vill kunna busa på gatan oxå!

2 419 Inlägg
13 februari 2011
#17
Richard-940T skrev:
strandberg31 skrev:
Oljebyte var femte, oljefilter var tionde. Det lär man följa på det flesta supermotard/crossar. luftfiltret skall igentligen bytas efter varje körning också!

Har du mckort? annars skulle jag satsa på en 450 så kan du piska bana också smile
Näe! Inget mckort, Men jag håller på att ta.. Tänkte ha en busmotard! smile

Har en yz450f cross,  vill kunna busa på gatan oxå!
Bara du köper slicks o drar ut å kör wink


Jodå satt e!!!
79 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#18
strandberg31 skrev:
Richard-940T skrev:
strandberg31 skrev:
Oljebyte var femte, oljefilter var tionde. Det lär man följa på det flesta supermotard/crossar. luftfiltret skall igentligen bytas efter varje körning också!

Har du mckort? annars skulle jag satsa på en 450 så kan du piska bana också smile
Näe! Inget mckort, Men jag håller på att ta.. Tänkte ha en busmotard! smile

Har en yz450f cross,  vill kunna busa på gatan oxå!
Bara du köper slicks o drar ut å kör wink
Jo, men motard kitt kosta en del.. Har provat en polares 650fs husa, måste ha en sån nu..big_smile

KUNG
441 Inlägg
27 augusti 2011
#19
Slash skrev:
zakademus skrev:
Hade KTM 660 Lc4.
Det enda jag hade att klaga på att det var vänsterkick.
Polaren hade 525 och den hade startmotor och gick ungefär detsamma som min 660.

Så idag hade jag valt en 525
Nämn en KTM med kick som inte har den på vänstersida tongue
Ktm exc 250 , Ktm exc 520, 525 , 530 finns fler men orkar inte skriva alla.



Sök