Tjenare!
Hur gick det med importen av en Impreza?? Sitter själv och letar efter en Impreza WRX (mkt troligt STI-modellen). Hörde av någon att de kunde skilja en del på pris utomlands och i Sverige (där priset knappast understiger 200.000kr iaf). Så kikade in på
www.mobile.de, där hittade jag en Impreza WRX STI -02 som hade gått 2980mil och den kostade (bara!) 6.400EUR, vilket är, i svenska mått mätt, ungefär 59.000kr (enligt Forex 23/1). Men det känns sjukt billigt, är dom så jäkla billiga i Tyskland?? Åker ner och köper flera stycken i så fall... hehe..
För övrigt, vad ska man räkna med för pengar för att registrera bilen i Sverige? Vad är kriterierna? Hört att försäkringsbolagen inte vill försäkra bilen om det inte finns startspärr, men är det något mer utöver det?
Bilen hittar ni på:
http://www.mobile.de/SIDBHXp8JfQxkzFTPa … 96476&Just denna bilen i annonsen verkar vara "föör" billig, kanske stulen, krockad lr så menar han 29800mil och är helt slutkörd. Men då det, överlag, verkar vara billigare i Tyskland så lutar det nog åt att köpa en bil där. Dock ej denna kanske...
"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear