4002
Sök

Touch guard alarm ska bort, koppla förbi startspärr?

27 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
#1
Hej, har länge haft problem med alarmet till min mb 190. Et touchguard 500, Nu ska skiten bort! Alarmet gör att startspärren inte går ur och enda sättet att få den att gå är att kortsluta den. tyvärr är det ju inte bara rycka den skiten. Hur jag än kopplar så går startmotorn ändå inte, likaså centrallåset.

Så det jag undrar är hur jag ska koppla för att starten ska gå endast när jag vrider nyckeln, vet att det går 2 kablar från alarmet till startmotorn som utgör spärren på något sätt, hur ska dessa kopplas? Blir inte klok på det sad


kabelschema:
http://www.ilv.se/pdf/TG-500_9.pdf

Bilen ska snart besiktas så vid snabb hjälp vore jag väldigt tacksam..

Forummoderator
18 119 Inlägg
30 augusti 2011
#2
Dra en helt ny kabel från låset till startmotorn borde väl vara det lättaste? För larmet cuttar som jag uppfattar det bara startmotorn medan tändning alltid är på då nyckel står i läge 2?

Kabeln som är lila/vit och går ut från nummer 50 är till starten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

27 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
#3
Den lila vita kabeln går in till alarmet, om jag tar den kabeln och kopplar till tändningslåset går det då?
Kabeln ska ju klippas mellan tändningslåset och startmotorn verkar det som vid installation, tycker att det borde gå att bara koppla samman dessa igen? Är väldigt trångt i motorn och jag kan inte se kablarna till den, om man slapp att hålla på i motorrumet vore ju underbart

Forummoderator
18 119 Inlägg
30 augusti 2011
#4
Husaberg1 skrev:
Den lila vita kabeln går in till alarmet, om jag tar den kabeln och kopplar till tändningslåset går det då?
Kabeln ska ju klippas mellan tändningslåset och startmotorn verkar det som vid installation, tycker att det borde gå att bara koppla samman dessa igen? Är väldigt trångt i motorn och jag kan inte se kablarna till den, om man slapp att hålla på i motorrumet vore ju underbart

Borde absolut gå.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök