3359
Sök

Adress till JDM eller annan firma i Japan?

27 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Tjenar, är där någon som har några adresser till Japanska biltillbehörsfirmor i japan? helst i Nagoya eller Tokyou, har läst mig till att JDM ska finnas i Nagoya men hittar ingen adress på nätet.
Firomrna ska givetvis ha en inriktning på Supra & Skyline.
Det går ju inte och begripa vad som står på skyltarna här :-(

Life begins when you pass 250 kmh

Meldem
917 Inlägg
30 augusti 2011
SKANE_POWER skrev:
:-o

Ta bort innan din tråd blir låst.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

27 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Ta bort vad och varför??

Meldem
917 Inlägg
30 augusti 2011
SKANE_POWER skrev:
Ta bort vad och varför??

din bumpning, för att det inte är tillåtet att bumpa.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

27 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Sånt snack blir jag riktigt trött på, lägg ner! och nu är ju inte alla data freak, så jag vet inte vad bumpning är, men bilar kan jag, så NO more comments, ge mig en adress, det är det jag letar efter, har du en? ge mig en!

Japanese Engineering
690 Inlägg
30 augusti 2011
SKANE_POWER skrev:
Sånt snack blir jag riktigt trött på, lägg ner! och nu är ju inte alla data freak, så jag vet inte vad bumpning är, men bilar kan jag, så NO more comments, ge mig en adress, det är det jag letar efter, har du en? ge mig en!

Jag har många kontakter i Japan speciellt i Nagoya, men med den attityden så ger jag inte ut någon information smile

Supra och Skyline inriktning? Finns många! Dock så är det mer Skyline nära Tokyo området men finns en firma i Nagoya som jobbar/har jobbat med Supra.
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (30 augusti 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Forummoderator
26 373 Inlägg
31 augusti 2011
SKANE_POWER skrev:

Hade jag haft adresserna så hade jag - speciellt när du har den attityden - slängt den i papperskorgen och hånlett åt dig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

27 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
Har inga problem med attityden, blir bara lite frustrerad när man hugger på minsta lilla fel, värre blir det när man inte förstår sitt eget fel, vet fortfarande inte vad bumpa betyder, så det är ju svårt att förbättra sig då?
Var på Toyota fabriken igår, fick även träffa en himla massa folk därifrån, mycket intressant, isåg en Lexus LFA   i dag drar vi till Tokyo, så  i Nagoya hitta jag iinget (sad)

Forummoderator
26 373 Inlägg
1 september 2011
SKANE_POWER skrev:
Har inga problem med attityden, blir bara lite frustrerad när man hugger på minsta lilla fel, värre blir det när man inte förstår sitt eget fel, vet fortfarande inte vad bumpa betyder, så det är ju svårt att förbättra sig då?
Var på Toyota fabriken igår, fick även träffa en himla massa folk därifrån, mycket intressant, isåg en Lexus LFA   i dag drar vi till Tokyo, så  i Nagoya hitta jag iinget (sad)

Bumpa betyder att du förnyar tråden på egen hand, för att den skall vara extra synlig. Detta får man inte göra.
Och du skrev ditt inlägg, elva på kvällen. Andra inlägget vid tolv. Vad förväntar du dig i svarsväg när du startar en tråd så sent..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Japanese Engineering
690 Inlägg
1 september 2011
SKANE_POWER skrev:

En av de största biltillbehörs firmorna finns i Nagoya lite som Ikea fast för bilar dvs inget "garage" som håller på med tuning. De har allt, har själv inte varit där men känner folk där som gärna tar hit delar därifrån.

När jag säger allt menar jag verkligen allt från IQ och Prius till R35 GTR och NSX
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (1 september 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Meldem
917 Inlägg
1 september 2011
tog 10 sek att söka på google va bumpa betyder, så kass på datorer tror jag inte att du är så du inte vet vad google är för nått, sen behöver du inte bli lack på mig, försökte bara förhindra att din tråd blir låst av en skitsak, varsågod.

detta tog också 10 sek att hitta på google, är det detta du söker efter?

http://jdmnagoyaautoparts.com/

http://www.tokyomotorimports.com/engines.html
Senast redigerat av Marticus (1 september 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

27 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Tack för all information! är nu i Tokyo, missade Nogoya, men man kunde ju varit lite aktivare inna (korkat)
Ska försöka hitta den i Tokyo, ar nu också medveten om att det ser oerhört dumt att kolla om där var ngt skrivet 8 timmar senare, var helt ute och och snurrade med tidsomställningen, Sorry 4 that, har Googlat en hel del men lyckades hamna i Kanada hela tiden, men bumpning var nytt för mig, börjar nog bli gammal :-)
Ha de gött!

Meldem
917 Inlägg
1 september 2011
hoppas du hittar godisaffären wink

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

27 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Det gjorde jag inte, (synd) men nu ska jag jobba med att sammanställa dom, men det var mycket annat lärorikt på denna resa, den ena länken som ligger i denna tråd går till en firma med Torornto adress, och det anges inte var ritiga JDM är, men jag ska nog hitta dom över tiden.

Sök