3147
Sök

Navi eller taklucka?

678 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Tjena jag och sambon kollar på skaffa en nyare bil och har intresserat oss på XC70 det är 2 st vi har fastnat för en som är manuell och med navi/tv
och den andra med Automat och glastaklucka.. Vad borde man välja?
Hur är XC70 annars vad är deras "Sjukdomar"?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 september 2011
Taklucka har jag aldrig fattat på en bil med klimatkontroll. Använder ytterst sällan tackluckan på någon av mina bilar. Navi är smidigt. Visst, man kan behöva uppdatera med ny skiva, men den använder jag ofta fastän min skiva är gammal. Man kanske har GPS i mobilen etc, men det är betydligt smidigare att ha den fast i bilen "på köpet".

Däremot skulle jag inte kolla på XC70. Jag har en högst personlig åsikt att Volvo och speciellt XC70 är överreklamerad dynga, men det är vad jag tycker. Tjuvkika lite på Accord 2.4 Executive, mitt råd för ikväll.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

812 Inlägg
4 september 2011
Har bilen ac så är taklucka helt meningslöst. Jag hade taklucka på min förre bil som jag ägde i 2 år.
Jag öppnade den bara 1 gång under den tiden och det var när jag köpte den för att de att den fungerade

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 september 2011
Taklucka såklart! Det är livskvalitet smile

Jonas

1 168 Inlägg
4 september 2011
Öh, taklucka! Just för att det är taklucka, och sen var den automat med!
Men taklucka är sjukt gött, bara surgökar som "inte fattar vitsen".

Gps har man ändå i mobilen, eller en extern gps! Taklucka är inget du i fickan.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 september 2011
Taklucka tycker jag är ett härligt tillbehör jag mer än gärna ser att en bil har, även om det är mer känsla än funktion i en modern bil med klimatanläggning. I det här fallet hade jag dock valt bilen med glastaklucka och automatlåda på grund av den senaste, jag ser överhuvudtaget ingen anledning utan endast nackdelar med att växla själv i en sådan bil.

En XC70 är en tillbakalutad och bekväm bil, att köra aktivt i en sådan tröttnar man på i samma stund som man startar motorn och att behöva rycka i en spak för att komma framåt är bara fel i förhållande till hela bilens karaktär. D5 har dessutom en lite knepig karaktär med mycket traktorkänsla, det är ingen motor som varken är trevlig med eller samarbetar väl med en manuell låda.

En navigator, som dessutom i fallet Volvo knappast är marknadens mest lättskötta eller tydligaste exempel, fast monterad i bilen är bekvämt men är trots allt en funktion som relativt smärtfritt kan ersättas med eftermarknadsalternativ. Köper du däremot en manuell bil sitter du där tills det är dags att byta bil igen. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

16 197 Inlägg
4 september 2011
va ska man me taklucka till?   

hade de på förra bilen å ja tror ja öppna den MAX 1 gång per år.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
4 september 2011
Är det bara bara dom sakerna så är det nog frågan om du vill ha man eller aut.

Taklucka är väl ok även om man har ecc.

Navin är det nog gamla skivor och nya är dyra. Går att fixa på billigare sätt.
Tv funkar det nu när det är digitala sändningar?

Kör själv aut och är nöjd.

Hur långt har bilarna gått, årsmodell?

Smoke Tires Not Drugs.

Sök