3771
Sök

Har en SAAB 9.3 -01

9 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Har en SAAB 9.3 -01    cool

När jag ska starta bilen får jag mala flera gånger innan den hoppar igång. Även när jag tex kör på motorvägen dör den med gämna mellan rum, man får
stänga av underfart och starta igen ,då hoppar den igång. Vad kan det vara för fel ??
Alla komponenter till tändkasett,styrbox,kamrem,turbo ,nytt brännslefulter ,allt detta byttes i höstas.

193 Inlägg
21 augusti 2011
Vevaxelgivare.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

9 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
detta var väl inget svar på min fråga? vill veta vad som kan vara fel Tack roll

5 198 Inlägg
6 september 2011
Just precis det han sa att det kan vara.

193 Inlägg
7 september 2011
benny51 skrev:
detta var väl inget svar på min fråga? vill veta vad som kan vara fel Tack roll

Jag är rätt säker på att det är en vevaxelgivare. Med tanke på övriga saker du redan bytt.

Så här ser den ut, finns på speedparts.se och kostar runt 800 spänn.

http://shop.speedparts.se/shop/13102/art2/h7519/4287519-origpic-a3d36f.jpg

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

2 924 Inlägg
7 september 2011
Vänligen följ våra regler. Tråd låst.

2§ När du startar en ny tråd
•Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
•Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
•Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
•Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

// moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Sök