3755
Sök

Dumma bortförklaringar i annonser!

Administratör
11 911 Inlägg
18 januari 2007
Varför måste man ange motivering till att sälja egentligen? Folk är så j-a misstänksamma av sig. Som säljare tror man att man verkligen måste ge en bra anledning, annars kan ju folk tro att det är något fel på bilen.

Vad har hänt med "jag har tröttnat på den och vill förnya" som motivering? Varför skulle det vara en dålig motivering? Att jag tröttnat på en bil betyder inte att alla andra också tröttnat på samma bil smile

När jag säljer skriver jag inte motivering... det är min sak. Frågar någon, så säger jag som det är; jag ska köpa mig en ny bil, eller cykla ett tag kanske... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Wankel
1 080 Inlägg
18 januari 2007
Nr4 skrev:
tycker det är bäst med dom hära nisse nassarna som skriver stylad när dom har bara nå extralysen...

hur många "stylade" volvo finns det inte med tonade rutor då? tongue

MDS Västerås

798 Inlägg
24 januari 2007
bernersjo skrev:
Det löjligaste jag såg för ett tag sen var en Saab 900 -94 (alltså den "nya" karossen, som den gamla 9-3an). Den var helt standard standard tydligen, halvlackerad (svarta kofångare på en i övrigt vinröd bil) osv osv... Men på bilden var Saaben från Real Car, och längst ner står det "Inte min bil på bilden, men så kan den se ut, den har potential" eller ngt liknande... Haha.. Jo om man lägger ut bra många tusen lr lyckas få med den på Pimp My Ride International lr va de heter  nu för tiden....

Realcars 9-3a
http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr … st&p=H

Saab 900s
http://www.blocket.se/vi/10613683.htm?ca=23_11_s
(Obs, annonsen i sig har inget med mitt påstående att göra, säkert en jättebra bil till ett jättebra pris!) smile

Min Saab?

Subarufrälst
44 Inlägg
24 januari 2007
Haha, nej inte din Saab! smile Det var inte en Saab med det kjolpaketet utan en helt vanlig Saab 900S utan någonting egentligen, plåtfälgar, rostig osv osv men det var en bild på realcars Saab... "Inte min bil på bilden men så kan den se ut" eller något sådant! Fin bil du hade i övrigt! smile

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

Subarufrälst
44 Inlägg
24 januari 2007
Såg att länken på mitt tidigare inlägg (om realcar-Saaben..) inte verkar fungera riktigt, kolla menyn till vänster, Saab, sen väl modell "900", och sen "kit" så ser ni! De flesta utav er vet förmodligen vad jag pratar om redan iaf men...

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

264 Inlägg
24 januari 2007
chrizz skrev:
Varför måste man ange motivering till att sälja egentligen? Folk är så j-a misstänksamma av sig. Som säljare tror man att man verkligen måste ge en bra anledning, annars kan ju folk tro att det är något fel på bilen.

Vad har hänt med "jag har tröttnat på den och vill förnya" som motivering? Varför skulle det vara en dålig motivering? Att jag tröttnat på en bil betyder inte att alla andra också tröttnat på samma bil smile

När jag säljer skriver jag inte motivering... det är min sak. Frågar någon, så säger jag som det är; jag ska köpa mig en ny bil, eller cykla ett tag kanske... smile

Håller med dej, är fint trött på folk som tycker man måste ha en andledning att sälja bilen, själv byter jag bil minst en gång om året o är trött på att motivera varför!
Senast redigerat av Bos (24 januari 2007)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 januari 2007
Såg en fin en, Förök inte pruta för jag har ingen brådksa att sälja den, billigare vid snabb affär... Jävla dubbelmoral

Såg en uppriktig med: Säljer nu motorcykeln, pungen är full och jag ska till thailand big_smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
24 januari 2007
bumpe skrev:
Såg en uppriktig med: Säljer nu motorcykeln, pungen är full och jag ska till thailand big_smile

HAHAHAHAHA!

INTE bra att läsa sånt när man sitter i telefon på jobbet lol

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

798 Inlägg
24 januari 2007
bernersjo skrev:
Haha, nej inte din Saab! smile Det var inte en Saab med det kjolpaketet utan en helt vanlig Saab 900S utan någonting egentligen, plåtfälgar, rostig osv osv men det var en bild på realcars Saab... "Inte min bil på bilden men så kan den se ut" eller något sådant! Fin bil du hade i övrigt! smile

Hehe, ja, men det är ju min Saab som är "realcars Saab". Var så jag menade...

Hur som helst, kul tråd! smile

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
24 januari 2007
Draedon skrev:
ja om man ska tro på annonserna så lär ju sverige snart vara tomt på folk.. tycker det är var och varannan annons där det står "ska flytta utomlands blabla". smile

men man förstår ju om det är pinsamt att skriva "säljes pga dålig ekonomi" tongue

jag tvivlar mer på att köpa bilen om dom säger säljes pga dålig ekonomi, eller att dom inte har råd att ha bilen kvar än om de står att dom ska flytta utomlnads.

De är väldigt mycke folk som plugar utomlands å fler som flyr till danmark av någon konstig anledning, lika så norge å tyskland.

Säljes pga dålig ekonomi, bilen har väl ruinerat stackarn, går sönder hela tiden å de ena med de andra.  wink

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök