2995
Sök

Hjälp volvo 740 GL 88 slutat funka som den ska!!

3 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
hej har en volvo 740 GL  årsmodell 88 som har börjat bete sig konstigt, har tidigare haft detta problem i vintras förra året, bilen är automat växlad.

bilen gasar inte ibland när man trycker på gasen och så de smäller det  i luftburken! vid gaspådrag. .
När den är kall verkar den funka ett tag och köra på men sen så slutar de funka. tar man bort luftmassmätaren så går den på tomgången men så fort man tar tillbaka den så dör den direkt. har provat att byta de mesta som finns på bilen så som

tändmodul,oljefilter,spjällhuskontakt, givare,rotor, luftmassmätaren, bränslerelä,
och lite annat inom elen men de verkar inte va det.

har kollat felkoder och den vissar luftmassmätaren är fel, men jag har byt till 4 olika luftmassmätaren och inget svar, fortfarande samma sak som förut.

här är en länk då ni hör hur den reagerar då man gasar.
http://sprend.com/download.jsp?FileId=U … 2ntpXu4K6T

Large Cap
1 816 Inlägg
12 september 2011
Lambdasonden?

3 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
kan kanske va det men de har väl inte med gasen och göra? eller har jag fel? smile

88 Inlägg
12 september 2011
Eftersom landa och luftmassemätare funkar ihop så händer det att den visar felkoder på LMM när landan är dålig.

Men å andra sidan så har jag sett allt för ofta att gamla volvon visar felkod på LMM trots allt funkar .. tongue

Jag tog bort både kat och landa på en 90a 740 och den gick bättre än innan, sjukt nog?:S

3 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
hmm skumt, men ska prova byta lamb och se vad de ger för resultat. smile

Sök