3228
Sök

Pick-up/skåpbil/caddy köp?

230 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Hejsan! jag ska nu köpa mig en ny bil. ska vara någon form av pick-up/ caddy. min fråga är. lönar det sig att köpa en caddy diesel utan turbo? Min andra fråga är vad det finns för typ av bilar som är som en caddy/ pick-up med bra dieselmotor med inte allt för hög skatt. har kollat lite på peugeot partner och renault kangoo. anledningen till att ja ska köpa dieselbil är att jag pendlar cirka 70mil i veckan. Men som sagt är det någon som vet lite mer vad man ska välja för motor och ge lite förslag på olika typer av pickisar och caddys!

Tack på förhand/ Nils

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
12 september 2011
Ska du välja en caddy är 105hk 1,9TDI det absolut bästa valet.

Jag hade en sådan tidigare. skaplig prestanda jämfört med andra skåpdieslar tack vare turbon och en bränsleförbrukning på 0,48 blandad körning (-05a så det har ju hänt en del på motorsidan upp till idag)

Men jag skulle rekommendera att köpa turbodiesel oavsett vilket märke du köper. De går snålare trotts högre effekt och det är ju kul att kunna köra om en traktor.... utan 4km raksträcka.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

230 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
zovix skrev:
Ska du välja en caddy är 105hk 1,9TDI det absolut bästa valet.

Jag hade en sådan tidigare. skaplig prestanda jämfört med andra skåpdieslar tack vare turbon och en bränsleförbrukning på 0,48 blandad körning (-05a så det har ju hänt en del på motorsidan upp till idag)

Men jag skulle rekommendera att köpa turbodiesel oavsett vilket märke du köper. De går snålare trotts högre effekt och det är ju kul att kunna köra om en traktor.... utan 4km raksträcka.

Mvh Magnus

Hehe tack för snabbt och bra svar! 05a är lite för nytt och dyrt men har kollat på caddy från 90talet. tdi ska man sikta på då? vad finns det för andra turbodiesel skåpbilar då?

Sök