3047
Sök

Installera H7 HID XENON KIT på Peugeot 207...behöver hjälp!

10 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Som rubriken antyder:)

Har införskaffat ett kit som skulle vara idiotsäkert och idiotlätt att installera...
Tydligen är man värre än en idiot:) eftersom jag inte ens får loss den gamla lampan.

I alla fall, någon som vet vart man kan hitta lite tips å trix, alternativt att nån kan hjälpa mig direkt.

Allt från hur man ska få ihop allt till vart man ska sätta ballasterna...kanske lite mer "peugeot" specifikt

Jag har kollat massa på typ youtube och google men hittar inget direkt som hjälper mig

Tack på förhand

mvh Uffe

308 Inlägg
14 juni 2010
lite bilder brukar hjälpa smile
Vissa lampor sitter fast med en metallbygel och vissa går dra rakt ut så lossnar dom..och vissa har helt andra lösningar..

Angående vart man sätter ballasten så är väl enda enkla svaret att kolla hur långt sladdarna räcker..sen slänga fast dom där dom får plats...
Jag har ingen 207 men jag har en av mina ballaster på en ledig plats jämte batteriet men på andra sidan var det fullt så jag satte den på undersidan av den övre balken. Precis över själva strålkastaren.
På moderna bilar finns ju inte så mycket plats under huven för extra prylar.

10 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
fasiken va seg jag är smile sommaren har inneburit dagsljus och jag har glömt bort smilei alla fall, nu e det dag igen. Det är en H7 jag ska montera.... får inte ihop det alls, Alltså det går en sladd från någonstans som mynnr i en kontakt på utsidan av hela lamphuset sen inne i lamphuset går det sladdar frpån den kontakten och till lampan...så jag är lite konfunderad på hur jag ska koppla in öht... Ska försöka ta någon bild i helgen så jag kan visa!

Mvh uffe

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
3 september 2010
Lampa > ballast > orginallampkabeln.
Ballast > batteri + jord

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 september 2010
Sherlia skrev:
Lampa > ballast > orginallampkabeln.
Ballast > batteri + jord

Öhh nej?

Du kopplar plus och minus i lampkontakten du tar loss från glödlampan, vilket som ska till vilket ser du på kabelfärgen. Resten av kontakterna går inte att ta miste på då dem enbart kopplas mellan xenonlampan och ballastern.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
5 september 2010
sorry var lite trött, satt och tänkte på någon slags kombo av bixenon samt singel xenon, dock ett väldigt drygt svar hmm

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

10 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
löste det...bara jag som va så puckad att jag skrämde mig själv lite grann:) Har hittat bra ställen att sätta ballasterna på med utan att behöva skruva sönder något.

Dock har jag några funderingar: Jag har bara att sätta tillbaka "locken" till lamphusen kvar...är det uberviktigt att sätta tillbaka dom?...på mina gamla bilar har det ju aldrig funnits nåt sånt.

Sen hur påverkas garantin på bilen av egenhändig montering.....bör jag plocka bort när det är servicedags tex?

Tack så mycket gött folk

106 Inlägg
12 september 2010
Sätt tillbaka locken. Du bör fått med en gummigenomförning med lampsatsen, borra hål i locket och sätt dit den så blir det tätt.
Återställ gärna till orginalljus före servicen, jag tror inte att verkstaden bryr sig om dina xenonljus, men det är nästan omöjligt att göra rätt ljusinställning men xenonkonverterade lampor pga. brinncentrat är inte är på samma ställe som halogenljuset.

mvh Bosse

10 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
tucce skrev:
Sätt tillbaka locken. Du bör fått med en gummigenomförning med lampsatsen, borra hål i locket och sätt dit den så blir det tätt.
Återställ gärna till orginalljus före servicen, jag tror inte att verkstaden bryr sig om dina xenonljus, men det är nästan omöjligt att göra rätt ljusinställning men xenonkonverterade lampor pga. brinncentrat är inte är på samma ställe som halogenljuset.

mvh Bosse

japp japp will do, tack för infon:)

10 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
tucce skrev:

mvh Bosse

japp japp will do, tack för infon:)

19 Inlägg
13 september 2011
skriv ett pm till mig så hjälper jag dig att koppla in xenon kitet:D

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
13 september 2011
Eric_peugeot207 skrev:

Han lyckades att koppla in det själv förra året.

19 Inlägg
13 september 2011
haha okej vad bra efter så många år duktigt:D

7 394 Inlägg
13 september 2011
Rspeter skrev:
Eric_peugeot207 skrev:

Han lyckades att koppla in det själv förra året.

hahahaha smile hur lyckades han hitta en sån gammal tråd och dessutom svara på den??
Senast redigerat av granadadr (13 september 2011)

19 Inlägg
13 september 2011
ja lyckas med allt jag gör du!

7 394 Inlägg
13 september 2011
Eric_peugeot207 skrev:
ja lyckas med allt jag gör du!

nix,, misslyckas med enheldel  hmm

Sök