3700
Sök

Regbesikta om volvo sedan till awd med v70 drivlina mm

Snickare
407 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Någon som vet hur svårt det är att komma igenom en regbesiktning  om jag bygger om den till en awd?

Ska i sånt fall använda mig av v70-98 awd.

Vet att det är ett jävla jobb att bygga om det,  men har planerat att göra det, det värsta vore om dom inte godkänner just detta ingreppet.

Hoppas på svar.

5 089 Inlägg
20 september 2011
Skulle tippa på att det är omöjligt då bilen är helbilsgodkänd.. Dåfall får du regga som ombyggt fordon men då får du bygga om halva bilen också, om det enns skulle gå.

\Lindgren

Snickare
407 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
ok är den sånt bekymmer alltså?hmm  ombyggt fordon brukar väl vara, byte av låda och motor samt upphängning?

1 213 Inlägg
20 september 2011
Har inget med helbilsgodkänd att göra, bara registrera som ombyggt fordon.

Förutsättning för det ska gå genom som ombyggt fordon: Ändring till bakhjulsdrift om detta kan göras utan större ingrepp i stommen.

Mitt råd kontakta Sfro först om detta innan sätter kapen i bilen, dom som ska godkänna bilen innan kan åka till Sbp för regbes.
http://sfro.com/
Senast redigerat av Lina- (20 september 2011)

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Snickare
407 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Ok, tack så mkt det där var ett väldigt bra svar, ska fundera lite innan jag börjar denna vinter, genomföras ska det göra.  Men kan bli senare i så fall.

Ska kolla med dom iaf:)

KHRacing
20 september 2011
Lina- skrev:
Har inget med helbilsgodkänd att göra, bara registrera som ombyggt fordon.

Förutsättning för det ska gå genom som ombyggt fordon: Ändring till bakhjulsdrift om detta kan göras utan större ingrepp i stommen.

Mitt råd kontakta Sfro först om detta innan sätter kapen i bilen, dom som ska godkänna bilen innan kan åka till Sbp för regbes.
http://sfro.com/

Allt rätt förutom att SFRO-kontrollen ej är ett krav.

Sök