3432
Sök

Ang caddy pick up?

230 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Hejsan! Det är så att jag har varit och kollat på några vw caddy pickisar och vad ägrna säger är att dem dricker 0.5l milen det är alltså dieselmotorn med 63hk. min fråga är stämmer detta? Har hört att en dieselbil utan turbo dricker ungefär lika mycket som bensinarmotorn i dessa.

MVH Nils

Avstängd
10 388 Inlägg
24 september 2011
Det du hört av "andra" (dvs inte av ägarna) är nog fel. (Jag säger nog, för...ja, nedanstående bil är ju inte samma kärra)

Har inte just en caddy, men puttrar emellanåt runt i en Skoda pickup...drar runt ca 0.5l/mil, inte heller turbo på denna. Så det stämmer säkerligen.
Senast redigerat av it_mutt (24 september 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 september 2011
Snåla är dom, så länge man puttrar landsväg/småvägar. Motorväg o liknande medför rejäl förbrukning.

Att dom sen är sjukt slöa o har total avsaknad av komfort är väl en annan sak...

Jag hade en bensinare (skoga p-u) o åkte i för några år sen. Drog 0,5-0,7 oavsett körstil och hastigheter.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

230 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
Det du hört av "andra" (dvs inte av ägarna) är nog fel. (Jag säger nog, för...ja, nedanstående bil är ju inte samma kärra)

Har inte just en caddy, men puttrar emellanåt runt i en Skoda pickup...drar runt ca 0.5l/mil, inte heller turbo på denna. Så det stämmer säkerligen.

Okej är det vid en spec hasighet eller det är blandadkörning?

230 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Snåla är dom, så länge man puttrar landsväg/småvägar. Motorväg o liknande medför rejäl förbrukning.

Att dom sen är sjukt slöa o har total avsaknad av komfort är väl en annan sak...

Jag hade en bensinare (skoga p-u) o åkte i för några år sen. Drog 0,5-0,7 oavsett körstil och hastigheter.

ja det står mellan bensinaren och dieseln. jag kör mest på 80-100vägar till jobbet. och i bland har man lite bråttom tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
24 september 2011
nilserik skrev:
it_mutt skrev:

Mnja, det är väl kanske lite mer landsväg än stad, så blandad körning som i 50/50 är det inte, är väl kanske mer 70/30 (landsväg/stad) som gäller som fördelning för min del. Så ja; mer 70-80-90-vägar än 30-50-vägar iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

230 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
nilserik skrev:
it_mutt skrev:

Mnja, det är väl kanske lite mer landsväg än stad, så blandad körning som i 50/50 är det inte, är väl kanske mer 70/30 (landsväg/stad) som gäller som fördelning för min del. Så ja; mer 70-80-90-vägar än 30-50-vägar iaf

jaja okej. men det lär ju bli billgare att köra än min golf 4a som dricker 0.8

Offroad Racing
3 122 Inlägg
24 september 2011
Ska du åka i över 90 km/h så blir det ingen snål upplevelse i en dieselcaddy. Då kan du lika gärna fortsätta åka golf, då får du lite komfort oxå.

230 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Ska du åka i över 90 km/h så blir det ingen snål upplevelse i en dieselcaddy. Då kan du lika gärna fortsätta åka golf, då får du lite komfort oxå.

så du menar att en dieselcaddy dricker mer än en bensincaddy över 90km/h?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
26 september 2011
nilserik skrev:
henke_99 skrev:

så du menar att en dieselcaddy dricker mer än en bensincaddy över 90km/h?

Japp. Inte mindre i alla fall.

1 319 Inlägg
26 september 2011
90 och under = 0.65. 90 och uppåt = 0.7-0.75. Min upplevelse av dieseln.

_----------'

230 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
sleepyoh skrev:

Okej då kan man lika bra köpa en skoda octavia 1.6

Handledare
1 481 Inlägg
26 september 2011
sleepyoh skrev:

Hur lyckas man få en dieselcaddy att dra 0.75l/mil??? Min ligger mellan 0.55-0.6 l/mil Blandat.

Sök