3642
Sök

Skoda pickup RWD?

82 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Har skaffat mig en volvo T5 snurra och har fått planer på att skaffa mig en skoda pickup eller en caddy och bygga om den till bakhjuls drift. Så därför har jag lite funderingar och frågor anående T5ans el system, finns någon som har ett el schema eller kunskap av vilka kablar man behöver från den klippta kabelhärvan ja har som ska in i kupen för att få motorn att gå? Samt vilken växellåda och bak axel som är lämplig med ungerfärliga mått och som håller, samt fram vagn. Vill göra allt så billigt och enkelt som möjligt då detta bara är en kul grej och pröva tar emot ALLA ideèr åsikter och bilder på andra caddy/skodor som är bakhjuls drivna så ja vet vad som ska göras. Tar gärna emot all hjälp jag kan få och lite till.

Allt som behövs för att få detta att funka om det är någon som vet eller har det själv så är ja intresserad till hyffsat pris. Söker även en kaross så ja kan börja haha big_smile

Ge mig ideèr, tips och viljan för att få det att funka.

9 118 Inlägg
17 september 2011
Finns en tråd här på forumet där dom påbörjade en Skoda pickis med BMW E30 axel. Den blev aldrig klar men tråden bör ju finnas kvar så du kan kika lite på den.

82 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
har inte hittat någon tråd får ta och leta lite nogrannare eller om du kan länka smile

82 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
tackar tongue fick iallafall lite tips där ifrån smile

KHRacing
27 september 2011

KHRacing
27 september 2011
eejah skrev:
?

T5 till 740. där finns kunnandet

82 Inlägg