Volvo 240 77a går dåligt

Andreasp84
26 september 2011 · 30 Inlägg

Tja ja har en 240 en 77a med en pierburg förgasare som inte vill gå riktigt när man gasar på så riktigt han motar som om den inte skulle få bensin men jag har prova o skruva på bränslemängden på den skruven i botten på förgasaren o ja har bytt membram o förgasare utan resultat.När den e varm så känns de som den går lite bättre o om jag drar ut choken när den e varm så svarar den mycket bättre på gas annars så bara den tjöver sig o skjuter någonstans i motorrummet låter som det är runt förgasaren.Förgasar modellen är en pierburg 175 CD.Är tacksam för svar har slut på ideer Mvh andreas

Volvo V70 "V70N CLASSIC" (2008)
Oves_Bror
26 september 2011 · 456 Inlägg

Om allt funkar som det är tänkt så ska det bara vara att justera i botten precis som du prövat.
Underlättar ju om man kan mäta CO halten samtidigt så du ser hur det ändrar sig.
Har en likadan själv som is/busbil och skruvar man upp den så den ligger på en 7-8 i CO på tomgång och ställer upp tändningen till en 15 grader  ca så ska det röra lite på sig iaf.....

growing old is mandatory growing up is optional
golfblom
26 september 2011 · 3 Inlägg

Har du kollat så inte Turbon har lössat eller? såg nämnligen en i diket när jag åkte förbi Järpås i helgen. Du kan få köpa den för 500 om du vill?

Volvo 740 "Supar bilen" (1990)
Volkswagen golf mk1 "limon" (1977)
Breisladd
28 september 2011 · 56 Inlägg

andreas740 skrev:
Tja ja har en 240 en 77a med en pierburg förgasare som inte vill gå riktigt när man gasar på så riktigt han motar som om den inte skulle få bensin men jag har prova o skruva på bränslemängden på den skruven i botten på förgasaren o ja har bytt membram o förgasare utan resultat.När den e varm så känns de som den går lite bättre o om jag drar ut choken när den e varm så svarar den mycket bättre på gas annars så bara den tjöver sig o skjuter någonstans i motorrummet låter som det är runt förgasaren.Förgasar modellen är en pierburg 175 CD.Är tacksam för svar har slut på ideer Mvh andreas

Du fick 2-3 förgasare av mig med insug, ,varav den ena förgasaren har nytt förgsar gummi. I botten av förgasarna bildas det aluminium oxid, skruva loss alla munstycken och gör rent, oxiden kan nämlien sätta sig i munstycken. Kolla särskilt förgasare nålen och det munstycket som nålen går ne i.

Många är sedan jag ploocka isär den sortens förgasare,så jag har glömt minst 90%.. Hoppas det löser sig palm. mvh mf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang