Hejsanhejsan!
Nu är det snart vinteravställning av bilen, vilket ger möjligheter och tid för att riva isär allt och montera stadigare grejer så det går att plocka effekt!
Köpte bilen i Maj i Ronneby via blocket.se. Har hittills endast vridit på nyckeln och kört. Men suget efter att plocka mera effekt har redan smugit sig på..
Sitter i dagsläget:
Steg 3 chip
Z32 LMM
444cc spridare
T28 turbo
wahlbro Intank pump
Torque downmount grenrör
Torque 3" hela vägen med någon sorts stor japs längst bak
2,5" FMIC
pysventil, inställt på 1 bar
6 puckad ofjädrad lamell, vet ej tryckplatta.
Någon sorts sänksats
Termostatstyrd oljekylare med elfläkt
elfläkt till kylaren + s14 kylare
Planerna för vintern är:
H-profilstakar
Smidda kolvar
Racelager
Arp i botten och toppen
Cometic multilayer packning
Polyurethanbussningar under hela bilen (har redan hemma)
Omp corsica ratt me nav (har redan hemma)
Sen får vi se hur det ser ut när jag river om det behövs borras cylindrar eller slipas vev. Ser allt bra ut så kör jag vidare på standard dimensioner. Dock honing av cylindrarna och då ev. polering av veven.
Detta är spikat. Sen får vi se om pengarna räcker till ett sprut och en större snigel också.. Den som lever får se.
Ska försöka tvinga min sambo att ta lite bilder på bilen från in och utsida så man får se hur det ser ut nu och sedan under resans gång
Börjar redan nästa helg med att börja bytet av alla bussningar. Får se om man hinner alla under helgen. Brukar ju alltid strula någonstans.
Här kommer några som togs någon dag efter inköp!
Grejer som hittat hem redan!!
Kommer uppdateringar eftersom det händer något!
Är det någon som har något att sälja så är det bara att PM:a allt trim är givetvis av intresse.. gärna t.ex kolvar, stakar som av någon anledning är urplockat men helt och inte gått mer än ett parhundra mil!