3041
Sök

Bmw e32 går ej öppnac

18 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
Jag har prombel med c-låset på min bmw 740 e32 batteriet e dött så det går inte öppna dörrarna ge tips tack smile

Forummoderator
18 092 Inlägg
30 september 2011
bmw-always skrev:
Jag har prombel med c-låset på min bmw 740 e32 batteriet e dött så det går inte öppna dörrarna ge tips tack smile

Jag antar att huv/bagage är kört också.

Kan du hissa upp bilen och se startmotorn? Kom inte ihåg då det var längesen jag hade min E32:a. Där har du plus iallafall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

113 Inlägg
30 september 2011
prova och öppna med nyckeln i dörrlåset.

18 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
bmw-always skrev:

Kan du hissa upp bilen och se startmotorn? Kom inte ihåg då det var längesen jag hade min E32:a. Där har du plus iallafall.

har inte kollat men det är plastkåpor under den men kan ta bort dem o kolla men vad menar du med start motorn ? MVH Martin

Forummoderator
18 092 Inlägg
1 oktober 2011
bmw-always skrev:
Dieselsmurfen skrev:
bmw-always skrev:

har inte kollat men det är plastkåpor under den men kan ta bort dem o kolla men vad menar du med start motorn ? MVH Martin

Den tjocka kabeln på startmotorn går direkt till batteriet. Kan du med hjälp av en startkabel lägga plus på den vaknar bilen till liv igen och du kan öppna... Minus/jord kan du lägga där det passar på karossen. Från ett batteri eller en bättre batteriladdare men batteri är nog bäst.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök