2235
Sök

Kicker Basar.

183 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Dowzy92 skrev:
M_icke_ skrev:

Du tjänar som faan på o montera dls kitet fram istället, dels får du dom betydligt närmare dej, sen tar öronen upp ljudet betydligt bättre om det kommer framifrån och inte minst kommer du riskera att spela sönder dom med basen då basen kommer knuffa på dom stackars högtalarna rejält.

För den delen så tror jag att golf 2 är en av dom lättastet bilarna o bygga om dörrsidorna i.. Var inte rädd o försöka, skulle du råka göra fel så går de oftast o göra om. Annars finns det gott om dörrsidor till dom bilarna på skroterna wink

Att bygga in högtalarna själv vet jag inte om jag skulle klara, ingen aning om hur jag skulle göra big_smile men jaaa skroten kan jag kolla på om jag hittar några vettiga dörrsidor Tack för tipset tänkte jag inte på ^_^

Klart du skulle klara det! Mina dörrsidor gjorde jag helt själv efter att ha kollat hur man skulle göra. Första gången jag ens plastade..

Finns gott om info om hur man gör här på forumet!

Sen kan man göra på det enkla sättet och Såga till MDF-skivor och enkelt bara montera dom utanpå orginaldörrsidan.

Kolla på hur "Mohawwk" här på forumet löste sina dörrsidor, enkelt och funktionellt. Bra om du ska bygga vidare sen då det bara är att såga upp större/fler hål.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224941

Tack så mycket för länken! fick mig på andra tankar ^^ har redan monterat ner dörrsidorna för att slipa rost från insidan ^^ så blir väll att testa mig fram och försöka få in 5.25" i dörrarna, Tack ska du ha :'D MVH/Martin

Sök