Det borde väl inte vara en förgasare på en 88:a i ordets sanna betydelse utan snarare en sk "Monojetronic", dvs "centralinsprutning" eller om man så vill en injektor monterad i något som påminner om en förgasare. Iaf dessa kan strula en hel del, så det kan vara på sin plats att plocka en på skroten, helst från en "lågmilad" bil.
Annars så skulle jag börja med att ställa in tändningen, den skall stå på 6 grader före ÖD på tomgång har jag för mig, dubbelkolla att kamremmen sitter rätt (du har ett "OT" märke på kamdrevet o motsvarande märke på svänghjulet ser man genom en liten lucka på växellådan, märket är en "kula" typ, eller så var det på min 1.8RP från -90). Nästa steg är att rengöra förgasaren, se till att det är "fri passage" där det skall vara så. Pilla inte på "förseglade" ställskruvar, de är förseglade av en anledning. Pillar man på dessa kan det ofta bli svårt att få till bra, stabil tomgång tex.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure