okej har 50mm2 stöm kabel å 25mm2 till steget räcker till för att levera tillräckligt med ström? kan det behövas någon kondensator också eller vet inte riktigt hur en kondensator funkar riktigt
Kolla på Rockfords hemsida, Där har dom en ritning på en låda som kallas "powerfull enclosure". Bygg 2 sådana lådor så skulle jag tippa på att det spelar ordentligt
okej skall kolla detta vilken tjock lek och matrial ska jag använda för att bygga för hade tänkt testa plasta ochså
Finns absolut ingen anledning att plasta om man kan göra allt i trämaterial. Jag personligen gillar MDF 22. Men det är många på detta forum som inte håller med mig då spånskiva är billigare. Så kör på 22mm spånskiva o måla insidan samt täta alla kanter
okej har 50mm2 stöm kabel å 25mm2 till steget räcker till för att levera tillräckligt med ström?
Använd 50 mm2 till steget också, dels rekommenderas den arean i manualen och dels kan steget dra så pass mycket ström att den arean behövs för att kunna ha tillräckligt stor säkring.
Rent spänningsfallsmässigt fungerar det med 25 mm2 kabel till steget om det tex sitter extra batteri nära steget (dvs i skuffen), däremot får inte 25 mm2 kabel ha så stor säkring som behövs för att utnyttja steget fullt ut (kan dra lite mer än 200 A teoretiskt). Av den anledningen bör 50 mm2 kabel användas från extra batteri in till steget, just för att kunna sätta 200 A säkring.