2709
Sök

Bmw 330ci cab, 00a. Klonkande/knackande missljud under bil försvinner vid gaspådrag.

53 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Ja, som rubriken låter jag får ett klonkande missljud någonstans under bilen vid koppling eller när bilen bara rullar direkt när jag gasar lite så försvinner det, men ja lägger jag lådan i friläge å rullar så klonkar det eller när jag kopplar, verkar som de går i takt till vilken hastighet bilen rullar i kan väl vara värt å poängtera. 

några idéer?

53 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
bump

32 Inlägg
9 oktober 2011
vanligt på dessa bilar. Brukar var nån bussning till bakaxeln

144 Inlägg
10 oktober 2011
Precis, och det är rätt omöjligt att säga på rak arm vad för bussning det är. Lättaste är att ta upp bilen på lyft och slita i allt för att se vad som glappar.
Skulle även kunna vara något sorts glapp i drivlinan, typ hardyskiva eller stödlager till kardanen som gett upp.

53 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Okej, det är med andra ord nästintill ofarligt?

144 Inlägg
11 oktober 2011
Beror ju som sagt på vad det är för något som orsakar klonket, svårt att ge en internet-diagnos liksom. Testa att googla det så ska du se hur vanligt det är med missljud och klonkljud från bakvagnar i lite äldre bmws.
Har själv något liknande där det dunkar till från bakvagnen vid växling från 1-2 iom koppling. Men allt med kardanen står rätt till och alla bussningar är kollade. Så jag skiter i det och kör tills det rasar helt enkelt, om det nu gör det.

Sök