3387
Sök

Köpråd: Volvo 740?

TBC (Team Bmw Cruzer)
115 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Tja.
Behöver lite köpråd angånde volvo 740. Vilket modell och mer hästar i samt drar mindre/mer ska man ha för sladdande under vintern? Tack för Svar.. MVH

TBC - Team BMW Cruzin.

462 Inlägg
11 oktober 2011
Driftaren-E36 skrev:
Tja.
Behöver lite köpråd angånde volvo 740. Vilket modell och mer hästar i samt drar mindre/mer ska man ha för sladdande under vintern? Tack för Svar.. MVH

Jadu en vanlig 740 gl på 115 hk klarar du dig finfint i vinter med! smile
Välj gärna en -88 och framåt då dom har insprut
MVH smile

TBC (Team Bmw Cruzer)
115 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
hur mycket drar dem egentligen? smile
grillchips skrev:
Driftaren-E36 skrev:
Tja.

MVH smile

TBC - Team BMW Cruzin.

- Fartdåre
91 Inlägg
11 oktober 2011
Driftaren-E36 skrev:
Tja.

740 GL = slö 740GLT= sådär 740= turbo piggast.
GL räcker för att busa med om de är halt underlag dvs vid snö/regn.
köp gärna diffat.. det är roligare.
En 740 är inte någon bränslesnål bil, räkna med 1 liter vid blandad körning inkl med lite sladd hit o dit smile
Som du själv förstår är ju manuell de bästa o roligaste för att leka med.
Köp en 740 nu om du inte vill betala allt för mycket, nästa månad höjs dom till nästan de dubbla priset.
Senast redigerat av alexxi (11 oktober 2011)

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)

462 Inlägg
11 oktober 2011
Driftaren-E36 skrev:
grillchips skrev:
Driftaren-E36 skrev:
Tja.

MVH smile

Min -90 drar 0,8 fast när jag har sladdat och kört när det har regnat + kortare sträckor så har det hamnat runt litern smile

562 Inlägg
12 oktober 2011
Driftaren-E36 skrev:
grillchips skrev:
Driftaren-E36 skrev:
Tja.

MVH smile

Jadu, 0,82-0,83 blandad körning har jag legat på rätt ofta i sommar, då med lugn körning..

Stockholm till Tierp tur och retur, 125-130 km/h och sedan uppemot 140 km/h i slutet från uppsala och hemåt gav ca 0,92, ingen snåljåp men jag var beredd på klart mycket mer.

Hur man än vrider och vänder på det så är Volvo 740 ingen bränslesnål bil.. dock kan man ju under omständigheterna med rätt bil och körstil få dem att dra skapligt med sås.
Senast redigerat av micke-opel (12 oktober 2011)

9-5 Aero Sedan -05

3 Inlägg
12 oktober 2011
Jag kör en 740 GL/T -90, drar väl precis under litern kanske om jag kör snällt en full tank.
Min senaste tank dock, inte minsta lilla ecodrive, nästan varvstopp vid nästan alla accelerationer blev förbrukningen över 1.3L/mil, fick soppatorsk vid 44-45 mil (60L tank).

Laaaang
320 Inlägg
13 oktober 2011
jag hade köpt en GL/GLE.. helst ingen 16 ventilare då man inte kan lita på kamremsbyte etc när dom rullat en del och inte kul att ligga på varvstopp och få kamremsras smile sen kan man i princip vålda med en GL tills domedagen utan att oroa sig direkt smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

245 Inlägg
13 oktober 2011
Köp en 740/745 GL med B230F, skottsäker maskin smile

Sök