3633
Sök

Att tänka på vid köp av volvo V40?

35 Inlägg
13 oktober 2011
Jag tycker V40 är en skön bil att köra, samma med v70. Inget fel på någon av dom. Om han vill ha en v40 ge han tipps på vad han skall kolla efter, istl för att säga massa skit och börja tjata om hurvida en v40 skiljer sig mot en v70. Finns ingen mening med det.

Köp en V40:) det är en trevlig bil att köra, trafiksäker, drar inte allt för mycket och får pojken i en att komma fram:) Du kommer inte ångra dig:)

Muttley
13 oktober 2011
Syst3m skrev:
Felplacerad skrev:
Okej eftersom din bekants V40 är kass så är alla det? Du kanske ska ha ägt i alla fall en innan du uttrycker dig så starkt wink

Persnoligen tycker jag att V70 är som att köra en båt.. Klumpig, svajjar fram och du känner inte att däcken ligger mot marken.. och jag har kört miiiinst 15-20st... Alla likadana.-

Jag behöver inte köpa på mig bilar för att få köra dem vet du, har kört den en del och även om alla fel V40:n har skulle vara ordnade skulle det ändå vara en genomrutten bil. Stor skillnad mot V70 i det mesta. Det beror ju på att x40 är bygg av en Mitsubitshi Carisma och inte ens du kan säga att en Mitsubitshi är en mer gedigen bil än en Volvo?!

V70 är komfortinriktad. V40 har ingen komfort. Därför upplever du att V70:n är som att köra en båt. Men en V70 är definitivt inte klumpig, definitivt inte svajig. Kör en V70 T5 med sportchassi (Volvo original) så lär du förstå vad jag pratar om, perfekt avvägning mellan komfort och sport.

Alltså, v40 är en billig och bra bil, så länge man får ett fint exemplar som inte är rostig och med kass styrbox så är resten enkla saker.
Och ska vi kalla bilarna ruttna så är nog v70 samma skit, går sönder ofta och ja herregud med svindyra saker som händer. Men likväl är de bra att köra.  Men att kalla en v40 genomrutten var rätt mycket att ta i.

1 079 Inlägg
13 oktober 2011
tkd_rille skrev:
Alltså, v40 är en billig och bra bil, så länge man får ett fint exemplar som inte är rostig och med kass styrbox så är resten enkla saker.
Och ska vi kalla bilarna ruttna så är nog v70 samma skit, går sönder ofta och ja herregud med svindyra saker som händer. Men likväl är de bra att köra.  Men att kalla en v40 genomrutten var rätt mycket att ta i.

Min v70 har då inte gått sönder över huvudtaget, bortsett från LMM som var relativt billig att ersätta. Min bekants V40 med 9000 mil på mätaren är i stort behov av byte av skeva bromsskivor, växellådan måste ses över ordentligt, med mera. Jag vet inte hur många gånger bromsarna är renoverade, men det är minst 2-3 gånger vilket på 9000 mil måste ses som katastrof. På de 9000 mil jag kört min V70 har inte ens bromsbelägg bytts. V40 är dock en okej bil om man inte har höga krav.
SANE skrev:
Jag tycker V40 är en skön bil att köra, samma med v70. Inget fel på någon av dom. Om han vill ha en v40 ge han tipps på vad han skall kolla efter, istl för att säga massa skit och börja tjata om hurvida en v40 skiljer sig mot en v70. Finns ingen mening med det.

Köp en V40:) det är en trevlig bil att köra, trafiksäker, drar inte allt för mycket och får pojken i en att komma fram:) Du kommer inte ångra dig:)

Man måste ju jämföra olika bilmodeller för att kunna skapa sig en uppfattning?! Innan jag köper bil kollar i alla fall jag över olika alternativ.
Senast redigerat av Syst3m (13 oktober 2011)

35 Inlägg
13 oktober 2011
Klart man gör det, men vad jag minns så stod det i början att killen ville ha en V40, han hade fastnat för dom har jag för mig att det stod. Han vill ju ha en uppfattning genom att få information att kolla efter! Inte läsa era bråk om vad ni anser är bäst. Eran konversation har hittils gått ut på att ni säger "jag har en v70 den är bättre" eller " jag har en v40 den är bättre" Alla bilar har bra å dåliga sidor! Ska du snacka om din jävla v70 kan du väl skriva det någon annanstans? Nuff said! tilldelat till syst3m

58 Inlägg
13 oktober 2011
Tjena!

Har själv köpt en V40 nyligen, en 2.0T årsmodell 00 vart det. Är kanonnöjd med den hittils smile Nu är ju min importerad, så den har klarat sig bra från rost trots att det inte är en fas 2, men annars är det något du ska titta noga efter.

Mamma kör runt i en V70 GLT, och jag säger som någon nämnde tidigare: Man märker att V70;n är tyngre, den känns bra mycket tröttare än min V40.
V70;n med 2.5T motorn är däremot väldigt rolig tycker jag smile

Behöver du utrymme så välj V70, annars tycker jag V40 är ett bra val smile

edit: Glömde nämna förbrukningen tongue Min V40 drar ca 0.8, medans V70:n vi har ligger på ganska exakt litern.
Senast redigerat av erikor (13 oktober 2011)

Volvo V40 2.0T, - 00

1 079 Inlägg
13 oktober 2011
SANE skrev:
Klart man gör det, men vad jag minns så stod det i början att killen ville ha en V40, han hade fastnat för dom har jag för mig att det stod. Han vill ju ha en uppfattning genom att få information att kolla efter! Inte läsa era bråk om vad ni anser är bäst. Eran konversation har hittils gått ut på att ni säger "jag har en v70 den är bättre" eller " jag har en v40 den är bättre" Alla bilar har bra å dåliga sidor! Ska du snacka om din jävla v70 kan du väl skriva det någon annanstans? Nuff said! tilldelat till syst3m

Du behöver väl för fan inte läsa det jag skriver?!
Felplacerad skrev:
Ja inte fan är jag trög, så det återstår ju bara ett alternativ...

På din presentation står det att du är 18 år och nyss fått ta över pappas v70...
Är liksom ingen idé att diskutera med sånna.. Kom tillbaka när du fått lite erfarenhet.

---------------

Hög jävla nivå på detta forum...

1 079 Inlägg
13 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Syst3m skrev:
SANE skrev:

Felplacerad skrev:
På din presentation står det att du är 18 år och nyss fått ta över pappas v70...
Är liksom ingen idé att diskutera med sånna.. Kom tillbaka när du fått lite erfarenhet.

---------------

Stick då, starta en blogg om din V70 lol

Pajas, känner du dig cool nu?

------

Gorg var bättre förr...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Busgrabb skrev:
Felplacerad skrev:
Hoppa över 01 och gå rakt på 02-04. Helst 03-04 där i princip allt är nytt.
01-02 har ju kvar lite fula gamla detaljer från Fas1.

Fel! 1800 punkter ändrades mellan 00 och 01 när det bled såkallade Fas II modell.
Det är bara några få saker som ändrades till 03-04 modellerna.

Det var väl för tusen det jag skrev, så vad var fel?

Näää det var inte det du skrev....läs igen.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Busgrabb skrev:
Felplacerad skrev:

Det var väl för tusen det jag skrev, så vad var fel?

Näää det var inte det du skrev....läs igen.

Ja 2001 har ju gamla mätartavlorna, usch...Även äldre ratten.

Det har 2002:orna med men det är ju en piss i havet om man gämför med alla andra delar som är ändrade från Fas I
Ratten fanns i olika utförande beroende på vad som valdes.

Autotech

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Syst3m skrev:
SANE skrev:

Felplacerad skrev:

---------------

Ignorerar du en erfarenhet endast för att den kommer från en 18-åring med snäll far är du troligtvis precis lika korkad som er lilla hypotes ovan konstaterade.

Och till ämnet, är det egentligen ens relevant hur dålig eller bra Volvo V40 är? Är det någon som inte håller med om att en japansk bil är mer driftsäker och mer bil, och är det någon idé att överhuvudtaget överväga V40 i så fall?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 oktober 2011
Syst3m skrev:
Felplacerad skrev:
Syst3m skrev:

---------------

------

Gorg var bättre förr...

Förr? När du var 15 och åkte moped?
Senast redigerat av Busgrabb (13 oktober 2011)

Autotech

1 079 Inlägg
13 oktober 2011
Busgrabb skrev:
Syst3m skrev:
Felplacerad skrev:

------

Gorg var bättre förr...

Förr ? När du var 15 och åkte moped ?

Så förbannat trött på folk som bara ser en siffra som ålder istället för att verkligen lyssna på unga människor. För var gorg en bättre plats. Inte den här jävla översittarmentaliteten som råder nu.

Ledsen för alla denna off topic.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 oktober 2011
Syst3m skrev:
Busgrabb skrev:
Syst3m skrev:

------

Gorg var bättre förr...

Så förbannat trött på folk som bara ser en siffra som ålder istället för att verkligen lyssna på unga människor. För var gorg en bättre plats. Inte den här jävla översittarmentaliteten som råder nu.

Sa inte att det inte kan sägas något vettigt bara för man är ung men kommentaren att det var bättre för när man precis är 18 år och uttalat sig som att det var så mycket bättre förr kändes lite väl.

Autotech

1 079 Inlägg
13 oktober 2011
Busgrabb skrev:
Syst3m skrev:
Busgrabb skrev:

Sa inte att det inte kan sägas något vettigt bara för man är ung men kommentaren att det var bättre för när man precis är 18 år och uttalat sig som att det var så mycket bättre förr kändes lite väl.

Jag har varit reggad sen 2007-11 som du kanske ser, vilket är ett tag sedan. Med förr menar jag de första åren som jag var reggad. Kanske skulle skrivit att jag var 25 år i min presentation (som för övrigt är raderad, då jag är trött på detta forum..), då hade vi nog inte pratat om detta just nu... folk förstår inte vilka bakgrunder olika människor har, vilket förstör för många... aja, ha de gött!

8 883 Inlägg
13 oktober 2011
Låser då tråden inte längre avhandlar ursprungsfrågan.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök