4185
Sök

Hur kan man se/ta reda på olika bilarns bensinförbrukning?

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
Angående "brukar den som man ska" så kanske man inte behöver åka runt med plattan i mattan 24/7, speciellt inte för mig som kör 16mil per dagen för att komma till och från jobbet.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 171 Inlägg
14 oktober 2011
Funderar du på att pendla bort en M5:a? Ett tips är att välja en 5-serie diesel för den minskar inte i värde lika mycket/körda mil.

Saaboholic
3 129 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
zoopåse skrev:
Funderar du på att pendla bort en M5:a? Ett tips är att välja en 5-serie diesel för den minskar inte i värde lika mycket/körda mil.

Japp, varför inte? xD

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 oktober 2011
hedley skrev:
zoopåse skrev:

Japp, varför inte? xD

För att det blir jävligt dyra mil? Kul men dyrt. Att pendla i en v-8 försedd "sportbil" med dyra delar, hög försäkring & hög värdeminskning kan väl anses dumt av vissa, dock inte av mig.
Om jag hade högre lön så skulle jag ALLTID åka V8. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Saaboholic
3 129 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
hedley skrev:
zoopåse skrev:

Japp, varför inte? xD

För att det blir jävligt dyra mil? Kul men dyrt. Att pendla i en v-8 försedd "sportbil" med dyra delar, hög försäkring & hög värdeminskning kan väl anses dumt av vissa, dock inte av mig.
Om jag hade högre lön så skulle jag ALLTID åka V8. smile

Ligger den runt 0.8-1l/mil på landsväg äre lugnt för mig..
Värdeminskningen skiter jag fullständigt i, man letar ju en bil man ska trivas att åka i varje dag året runt..

Största värdeminskningen får man ju dock om man köper nytt vilket jag inte tänker göra wink

2 337 Inlägg
15 oktober 2011

Sök