4642
Sök

Volvo 244 -88 går dåligt

Lackerarn
103 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Har en 244a -88 med b230f motor som går sjukt dåligt, den går ojämnt på tomgång och dör ibland hackar när man kör och ibland kan den gå nästan helt klockrent.
Har bytt tänddelar, pumpen i tanken, bränslefilter, prövat med annan styrbox och tempgivaren till sprutet är nytt och lambdan är ny.
Någon som varit med om samma problem eller vet vad det kan vara, är riktigt trött på bilen just nu.

513 Inlägg
16 augusti 2011
Låter som att du har tändnings problem. Kollat med tändlampa?
Kan ju vara mycket som fuckar med tändningen så kolla med lampa så den tänder rätt och tänder.
och utgå sen från det.

Lackerarn
103 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Melin82 skrev:
Låter som att du har tändnings problem. Kollat med tändlampa?
Kan ju vara mycket som fuckar med tändningen så kolla med lampa så den tänder rätt och tänder.
och utgå sen från det.

Ska kolla upp det, tack!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 augusti 2011
Inga lampor eller felkoder? LMM är ju en möjlighet också, likaså kamremshopp.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Lackerarn
103 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Inga lampor eller felkoder? LMM är ju en möjlighet också, likaså kamremshopp.

Sitter gamla sprutet så finns ingen felkodläsare monterat.. lmm fungerar dock har jag inte kollat det där med kamremen.

Men lustigt nog går bilen helt utmärkt när det är dåligt med bensin i bilen men om man fyller på beter den sig konstigt som jag nämnde tidigare... har plockat ner tank nu som ska rengöras samt ledningarna.
Senast redigerat av bob_volvo123 (16 augusti 2011)

25 Inlägg
11 oktober 2011
Har nästan samma problem som du. Min startar alltid men när du kört ca 4 km så hostar eller ibland dör den och sedan går den oftast som om inget hade hänt. Min är en Volvo 244-88 L.H 2.2   . Men detta händer bara på dessa kallare årstider. På sommaren så går den hur långt som helst. Konstigt.

Tacksam För Svar!

25 Inlägg
11 oktober 2011
Har nästan samma problem som du. Min startar alltid men när du kört ca 4 km så hostar eller ibland dör den och sedan går den oftast som om inget hade hänt. Min är en Volvo 244-88 L.H 2.2   . Men detta händer bara på dessa kallare årstider. På sommaren så går den hur långt som helst. Konstigt.

Tacksam För Svar!

21 Inlägg
17 oktober 2011
Min 240 '88 gick också mycket dåligt. Hackade vid acceleration och ojämn och för hög tomgång. Till slut startade den inte längre och jag fick springa igång den. Efter det gick den så jävulskt dåligt att den dog så fort man stannade. Då kom en smart bilmekaniker på att styrboxen skulle bytas. 3000 spänn senare går den som en dröm, som en 240 ska göra.

En NY styrbox ska jag tillägga. Tänkte att köper jag en begagnad så kommer problemet lätt kunna uppstå igen.
Senast redigerat av -volvo-240- (17 oktober 2011)

Sök