2542
Sök

Aggressiv förare - då ryker lappen

Muttley
16 oktober 2011
Volvo_Mannen skrev:
Leo86 skrev:
ja du verkar ju vara en av dom roll
Bara för att man åker autobahn så kan man köra.
Krävs nog mer än så för att lära sig köra.
Fanns någon tidigare i tråden som yttrade sig lite om 740-snubbar.
Volvo_Mannen skrev:
Alla svenskar borde köra några hundra mil på autobahn och lära sig hur man kör bil,
Alltid lika underbart att plöja genom Tyskland där folk verkar veta hur man ska köra

Haha, vad vet du om min körning?
Jag tycker generellt att folk i Tyskland kör bil mycket bättre än vad folk i Sverige gör

Ändå är olycksstatistiken hög på autobahn.  De köper vi inte.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 oktober 2011
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Leo86 skrev:
ja du verkar ju vara en av dom roll
Bara för att man åker autobahn så kan man köra.
Krävs nog mer än så för att lära sig köra.
Fanns någon tidigare i tråden som yttrade sig lite om 740-snubbar.

Jag tycker generellt att folk i Tyskland kör bil mycket bättre än vad folk i Sverige gör

HAr du några siffror på de? Skulle vara kul att veta hur mycket olyckor i förhållande till trafik det är, jämfört med tex. Sverige

Jonas

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 oktober 2011
Volvo_Mannen skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:

HAr du några siffror på de? Skulle vara kul att veta hur mycket olyckor i förhållande till trafik det är, jämfört med tex. Sverige

Jag tycker att hälften av tyskarna jag stött på här på svenska vägar kört som krattor... senast i torsdags var det en som fick för sig att stanna mitt på vägen och läsa karta verkade lämpligt. Inga blinkers, inga indikationer förutom att bara stanna lite hastigt och sen blocka trafik medans dem dividerade om de skulle svänga av eller inte.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Muttley
16 oktober 2011
Volvo_Mannen skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Nej jag orkar inte leta heller. Tog första bästa efter en simpel google.  http://www.automotorsport.se/artiklar/n … ck/?page=1
259 bilar på 20 minuter har vi nog aldrig lyckats med på våra vägar. 

Finns ett fall med aggressiv körning där en biltestare för mercedes körde ihjäl en familj också ute på autobahn. Så vettifan om de är så snälla där.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 oktober 2011
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:
tkd_rille skrev:

Nej jag orkar inte leta heller. Tog första bästa efter en simpel google.  http://www.automotorsport.se/artiklar/n … ck/?page=1

Finns ett fall med aggressiv körning där en biltestare för mercedes körde ihjäl en familj också ute på autobahn. Så vettifan om de är så snälla där.

Haha, givetvis inte, våra motorvägar är ju som små sketna landsvägar jämfört med autobahn, just därför jag undrade om olyckor/trafik ratio.

Ja visst finns det väl dåliga förare i tyskland med, men jag talar ur min erfarenhet av att köra på autobahn jämfört med att köra på svenska motorvägar

Jonas

Muttley
16 oktober 2011
Volvo_Mannen skrev:
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Haha, givetvis inte, våra motorvägar är ju som små sketna landsvägar jämfört med autobahn, just därför jag undrade om olyckor/trafik ratio.

Ja visst finns det väl dåliga förare i tyskland med, men jag talar ur min erfarenhet av att köra på autobahn jämfört med att köra på svenska motorvägar

Även om vi har endast 2 filer på de flesta motorvägar så tycker jag allt att de rullar på bra. Även om vi har våra aggressiva förare. I framtiden lär de bygga ut mer och mer. Men vi är inte direkt så många i landet heller.

1 468 Inlägg
17 oktober 2011
tkd_rille skrev:
Volvo_Mannen skrev:
tkd_rille skrev:

Även om vi har endast 2 filer på de flesta motorvägar så tycker jag allt att de rullar på bra. Även om vi har våra aggressiva förare. I framtiden lär de bygga ut mer och mer. Men vi är inte direkt så många i landet heller.

den som säger att våra vägar är skit har aldrig varit utomlands något speciellt länge.
Jag har varit utomlands en del och inga länder jag varit i har slagit sverige i hög standard och reparationer samt underhåll.
Så det där att sverige skulle ha dåliga vägar. njae då bor ni på fel ställen.
Man ska väl aldrig tacka dom som byggt en väg med "fri hastighet" då det vad 259 bilar på 20 minuter som kraschade. dödtalet i det då?
Och att 740-grabbar skullle vara bäst på autobahn tror jag inte ett smack på.
Finns ju inte en rondell där att visa er skicklighet på ju :S
Du kanske är en av dom som inte borde ha körkort?
Vad vet jag men i och med skryt om hur duktig du är så är jag säker på att du är en allmänhets fara för omgivningen. finns ju dom som går på vägarna med.

På tal om tyskar så har ja stött på några stycken med. så fort dom ser någon de gillar *tvärnit nest intill*
Så fort dom inte hittar *tvärnnit* för att fråga någon och bara kliver ur bilen utan att tänka.

Vi som bor i sverige och vet att man har regler att rätta sig efter så tror jag mer på att vi i sverige om någon kan köra bil.

Bortsett nu från italien o såna länder där dom kör som idioter men att det nästan aldrig händer något.

Cupra_
17 oktober 2011
Alltså sveriges vägar är ju kanon om man jämför med t.ex. Ukraina eller andra gamla sovjetstater, men att vi skulle ha så otroligt fina vägar köper jag inte.. Har du varit i norrland? Spanien, Tyskland, Portugal och Danmark tycker jag har MINST lika bra vägstandard som Sverige, om inte bättre. Åtminstone om man håller sig till de större lederna. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag tänker främst på att vägarna inte är lappade, har inga stora hål och sånna saker, men visst, många har ju mindre krocksäkra lyktstolpar och sämre räcken.
Senast redigerat av Deception (17 oktober 2011)

412 Inlägg
17 oktober 2011
Deception skrev:
Har du varit i norrland? Spanien, Tyskland, Portugal och Danmark tycker jag har MINST lika bra vägstandard som Sverige, om inte bättre. Åtminstone om man håller sig till de större lederna. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag tänker främst på att vägarna inte är lappade, har inga stora hål och sånna saker, men visst, många har ju mindre krocksäkra lyktstolpar och sämre räcken.

Visst, men nu har vi lite hårdare klimat vintertid som gör att vägarna är som dom är. De större lederna är ju i bra skick i Sverige, dock lappade men rent generellt är det bra vägar.

Det är ju mycket bättre nu än vad det var för ett par år sedan här iaf, förr kunde man inte undvika att köra ner i något som liknade ett bombhål var 30:onde sekund.

135
├┼┼
24 R

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
17 oktober 2011
Jag ska förklara tyskens körstil:

Agressiv och respektlös. Jag vet inte hur ni har hört/sett att tyskarna kan köra bil. Det är inte fallet. Man skulle kunna tro att det är en tysk bögrulle med tanke på hur mycket folk ligger i varandras rövar på motorvägen. Pga den aggresiva körningen blir det också massiva köer. Jag har åkt mellan Frankfurt-Sverige många gånger, och en sak som autobahn inte har är lugna resenärer.

Cupra_
17 oktober 2011
KennethL skrev:
Deception skrev:
Har du varit i norrland? Spanien, Tyskland, Portugal och Danmark tycker jag har MINST lika bra vägstandard som Sverige, om inte bättre. Åtminstone om man håller sig till de större lederna. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag tänker främst på att vägarna inte är lappade, har inga stora hål och sånna saker, men visst, många har ju mindre krocksäkra lyktstolpar och sämre räcken.

Visst, men nu har vi lite hårdare klimat vintertid som gör att vägarna är som dom är. De större lederna är ju i bra skick i Sverige, dock lappade men rent generellt är det bra vägar.

Det är ju mycket bättre nu än vad det var för ett par år sedan här iaf, förr kunde man inte undvika att köra ner i något som liknade ett bombhål var 30:onde sekund.

Självklart har vi hårdare klimat, mer salt och så.. Men då tycker man ju kanske att de folkvalda kan budgetera mer för vägunderhåll. Detta kommer troligtvis inte hända då man i Sverige verkar vilja få bort alla bilister..

* Studerande *
563 Inlägg
17 oktober 2011
Eddy skrev:
Jag ska förklara tyskens körstil:

Agressiv och respektlös. Jag vet inte hur ni har hört/sett att tyskarna kan köra bil. Det är inte fallet. Man skulle kunna tro att det är en tysk bögrulle med tanke på hur mycket folk ligger i varandras rövar på motorvägen. Pga den aggresiva körningen blir det också massiva köer. Jag har åkt mellan Frankfurt-Sverige många gånger, och en sak som autobahn inte har är lugna resenärer.

Instämmer ! big_smilebig_smilebig_smile

1 468 Inlägg
17 oktober 2011
Deception skrev:
KennethL skrev:
Deception skrev:

Självklart har vi hårdare klimat, mer salt och så.. Men då tycker man ju kanske att de folkvalda kan budgetera mer för vägunderhåll. Detta kommer troligtvis inte hända då man i Sverige verkar vilja få bort alla bilister..

Men det kan dom ju inte bara göra sådär helt hux flux. tänk på alla rondeller vi måste införskaffa^^

Jag är vägarbetare ute i Östra husby på vikbolandet och underhåller alla grusvägar samt är en av 4 snöröjare i samhället och vi så snabbt "kälen" i backen släpper från vintern så kommer alla hål och vågor i asfalt och grusvägar som kostar multum att renovera varje är. om allt skulle underhållas till en GODARE standard än den vi har så skulle vi nog snart få betala 10% mer i skatt också om det räcker.

Det där med Bombhål var 30e sekund är det på motorvägen i Pisa i Italien likaså på deras grusvägar lol

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 oktober 2011
Leo86 skrev:
Vad vet jag men i och med skryt om hur duktig du är så är jag säker på att du är en allmänhets fara för omgivningen. finns ju dom som går på vägarna med.

På tal om tyskar så har ja stött på några stycken med. så fort dom ser någon de gillar *tvärnit nest intill*
Så fort dom inte hittar *tvärnnit* för att fråga någon och bara kliver ur bilen utan att tänka.

Vi som bor i sverige och vet att man har regler att rätta sig efter så tror jag mer på att vi i sverige om någon kan köra bil.

Bortsett nu från italien o såna länder där dom kör som idioter men att det nästan aldrig händer något.

Ojoj, fördomarna flödar!
Och när påstod jag att jag är mästerförare?

Jonas

4 005 Inlägg
17 oktober 2011
Glöm nu inte bort pojkar, att liksom det finns fina 740s av svenskt blod - så finns det även av tyskt.

188 Inlägg
18 oktober 2011
det står i aftonbladet där med videoutrustning, fungerar det här som en fartkamera eller tar dom en på plats? fan jag hatar verkligen såna som är på röven på en, hade en galning häromdagen, jag körde 70(vägen var 70) han tutar , helljus o jag vet inte vad, slutar med att han kör om mig på min vänster sida(vägren) jag är på höger sida

1 468 Inlägg
18 oktober 2011
Volvo_Mannen skrev:
Leo86 skrev:

Ojoj, fördomarna flödar!
Och när påstod jag att jag är mästerförare?

Du får det att låta som att du är en mästare.

1big_smileu har kört på autobahn och tycker att alla ska göra det trots olycksstatistiken
2: Du poängterar hela tiden att jag inte vet din körstil dvs du får det att låta som att du är bättre än alla andra

Om du nu har så mycket erfarenhet som du framställer i vissa av dina texter så kan jag för mitt liv inte förstå att du vill ha dig alla svenskar att köra några hundra mil då det är rena dödsfällan för många.

Om man vill lära sig köra ordentligt och inte bara hålla jämn hastighet och ha tyskar upp i röven så är väl stadstrafik det bästa?
Rödljus, fickparkering, lämna företräde, stopp i uppförsbacke. sånt som liksom inte finns på Autobahn utan autobahn är en relativt jämn hastighet i 200 mil.

Vad lär man sig mest av?

Jag föredömmer inte DIG jag föredömmer hur du yttrycker dig och försöker få dig att förstå att du är heller inte bäst eller nest bäst på att köra bil bara för att du har åkt en del på autobahn.
Speciellt inte med en 740 varken den är tysk eller inte.

Baron
184 Inlägg
18 oktober 2011
Felplacerad skrev:
Haha det blir ju lite av en dubbelmoral från polisen wink 
Som oftast ligger och trycker en i baken, aldrig blinkar, placerar sig hur dom vill och kör om vart dom vill.

trafik polisen eller polisen ?

trafikpolisen plockar sina egna ju tongue

polisen blir förolämpad om man frågar dom trafik frågor "jag är för fan ingen trafikpolis" tongue

------------------

ang topic så är detta ingen nytt, polisen har alltid kunna sätta stämplen på "vårdslöshet i trafik" och plocka kortet på de mesta grejjor man gör

har personligen fått en person sparkad från sitt jobb smile
en blev av med sitt körkort , enligt deras chef(filmade en idiot som låg 20cm bakom min mor och skickade in till polisen, ansikte, reg och fordon syntes perfekt) som jag mailade samma film till smile
även fått 500:- i present check från ett annat förtag
även rapporterat massa anndra bilbögar(dvs dom har anal sex med bilen framför)
IDIOTER är alla som kör en målad bil, dvs reklam om sitt företag, och så kör dom som idioter, cheferna älskar alltid att deras företag visas på det sättet big_smile haha

Sök