2444
Sök

Volvo vs. Peugeot 206 bra/dålig idé?

20 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Måste ha en PÅLITLIG, billig och fräsch bil. Snyggt utseende är ett + men inget krav.

Har länge varit inne på Volvo v40 fas 2. Men har svårt att hitta en lågmilare för runt 30 000 tyvärr. Det finns en del på blocket med ett miltal på över 20 000.

*Vågar man köpa en V40 med så många mil?

Annars har jag också kollat på Peugeot 206 men är inte alls lika hemma på Peugeot.
*Är det en pålitlig bil?
Den prisklassen på blocket ligger ju billigare än v40n vilket gjorde att jag fick upp ett öga för Peugeot 206.

*Vad har ni för tankar och erfarenheter om detta? Har ganska bråttom med att få tag på bil pga jobb.

Tacksam för gensvar!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2011
Peugeot 206 är en bilmodell som haft väldigt mycket småfel och som legat dåligt till i kvalitétsundersökningar, exakt samma sak gäller Volvo S40/V40. Söker du en pålitlig bil hade jag aldrig övervägt att köpa någon av dem, tyskt eller japanskt brukar hålla högst kvalité. De nöjdaste ägarna har Toyota (Lexus), BMW och Subaru.

Volvo S40/V40 håller inte normal Volvo-byggkvalité utan är en modell jag upplever som väldigt plastig och burkig, bilar från japan brukar även dem upplevas som billiga: Men när de har en driftsäkerhet Volvo S40/V40 inte kan matcha så varför inte sats på en sådan istället?

Titta efter Nissan Primera, Honda Accord eller Toyota Avensis så har du tre riktigt pålitliga modeller. Rent generellt är miltalet inte så viktigt, en bil som är välskött med 30.000mil på mätaren är oftast i mycket bättre skick än en dåligt vårdad bil med 12.000mil på mätaren. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök