3165
Sök

Bara köra på högtalare

79 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
Hej!

Jag ska göra som så att jag ska ej ha något slutsteg eller baslåda. Därför vill jag ha ett par högtalare med rikigt bra bas. Var inne på BRL och frågade och han sa att Rockford hade bäst bas. Jag hade tänkt mig Rockford, JBL eller Infinity. Håller ni med att rockford har bäst bas eller har ni några andra förslag så bara kom med dem.

Slav
1 454 Inlägg
28 januari 2007
dedär e mkt av en kostnads fråga.. sen kan man ju kräma på mkt bas på alla högtalare, men frågan e ju vad dom kostar.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Miklen
28 januari 2007
va har du för stereo då ? den den e vanlig 4x45 watt eller nåt kan du nästan glömma få nån "riktigt bra bas" du kan kanske få okej bas me ett par lättdrivna högtalare men inte nåt bra direkt..

36 Inlägg
29 januari 2007
Nu lånar jag denna tråd, då jag också är ute efter att bara köra på "vanliga" högtalare. Jag har en http://www.mds.se/?artnr=dehp75bt (pioneer deh-p75bt) & har varken plats för bashögtalare lr slutsteg, men behöver heller inga värstinghögtalare. Dock är mina original inte mycket att hurra över..

Jag kan inte ett jota, så vad kan jag koppla för grejjer till denna stereo som låter hyfsat åtminstone?

[We must all hang together, or assuredly we shall all hang separately]

1 631 Inlägg
29 januari 2007
pluppiee skrev:
Nu lånar jag denna tråd, då jag också är ute efter att bara köra på "vanliga" högtalare. Jag har en http://www.mds.se/?artnr=dehp75bt (pioneer deh-p75bt) & har varken plats för bashögtalare lr slutsteg, men behöver heller inga värstinghögtalare. Dock är mina original inte mycket att hurra över..

Jag kan inte ett jota, så vad kan jag koppla för grejjer till denna stereo som låter hyfsat åtminstone?

Helt OK på en huvudenhet låter ett par 6x9or i en stabil hatthylla om budgeten är liten. Pris 1.000-1.500. Komplettera med ett framsystem för ungefär lika mycket om du har pengar till det. Köp helst inte billigare än så...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

79 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Min sereo ligger 4*50 Watt. Tror nog att det bli Rockford men jag har hört att JBL ska ha rikigt bra bas.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
30 januari 2007
har lyssnat på några jbl 6.5" som drevs på huvudenheten som lät "okej"
men ett steg är att föredra för effekten som är inbyggd räcker aldrig till det sista

Kör fort så hinner inget hända...

1 231 Inlägg
30 januari 2007
till JBL GTO 5,25kittet ska man helst ha ett Slutsteg för att det ska låta bra sa dom på BRL ... dom ligger på 2Ohm , så stereon kan bli lite varm om man kör via den bara nämnde någon försäljare nånstans oxå ...

873 Inlägg
30 januari 2007
Tigerofsweden skrev:
till JBL GTO 5,25kittet ska man helst ha ett Slutsteg för att det ska låta bra sa dom på BRL ... dom ligger på 2Ohm , så stereon kan bli lite varm om man kör via den bara nämnde någon försäljare nånstans oxå ...

Är det så?

Har jag aldrig tänkt på.

Förklarar varför min stereo brukade hänga sig efter ett tag efter att jag bytt högtalare.

Don't get mad, get even.

Sök