3506
Sök

Ska jag göra bytet? Audi 80 mot en 740

593 Inlägg
18 september 2011
Skulle aldrig byte, 740;in är bra mkt pålitligare bil och din har ju dessutom gått 10k mindre än Audin.. Tysk kvalitet? skulle den va bättre än svensk på 80-talet och början på -90? Nej, har bekanta som åkt Audi 80, visst de drar lite soppa men fy va de rostar och strular, uchh..

Ha kvar din 740, och ska du byta mot en annan bil för att få ner sopparäkningen ska du fasen inte byta mot en holk som gått 30k mil..

Det är min personliga åsikt.

MVH

6 632 Inlägg
18 september 2011
zemet skrev:
För att även den slöaste 740 gl är bakhjulsdriven med stel bakaxel och då är det sjukt roligt att köra bil i snön eller om det ens är lite blött.

FWD med 115 hk tror jag aldrig kan bli roligt såvida man inte kör och hoppar med den i skogen lr ngt....

Jag har fått en 340 med B14 på ställ på asfalt utan grus, även en Golf IIa med 90hk på vintertid

Men det är jag det

De/Dem

1 354 Inlägg
28 september 2011
Haha vet att jag är 10 dagar sen men säger bara en sak, KÖP audin och behåll din 740. Vaf*n 9000:- är ju inga pengar att winea om, det är vad du får pröjsa för ett schysst ljud(?).. Och om jag inte minns fel skrev nån att det är bättre rostskydd på audin så köp den och kör med den på Vintern och ha 740 på sommaren :-)

Farbror blå behöver ju inte veta om att 740 är avställd när han stoppar dig för att ha sladdat i en rondell.. ;-)

188 Inlägg
28 september 2011
audin utan tveka, sportigare finare bättre

14 Inlägg
24 oktober 2011
zemet skrev:
Malheus skrev:
Inte för jag gillar Audi så mycket, mest pga jag tycker det är kostymbilar som ska ligga i ytterfil och köra för fort men Audin är nyare.

Audin lär vara snålare också..mindre bil, mindre motor. Bättre rostskydd; Galvade karosser

740 har riktigt bra rostskydd så det tror jag inte är något som audin har speciellt mkt bättre.  Men den är nog snålare.

Men varför skulle du vilja byta till framhjulsdrift nu när vintern snart är här? och audi 80 är ingen fin kvalitetsbil, iaf inte dom jag har åkt med. tom fulare och sämre inredning än 740....

Dessutom hade ju den audin gått 30 k mil, en 740 med dom milen är inga problem men jag vet inte hur det är för en audi.

Tja, man kanske vill ha framhjulsdrift för att det är säkrare på vintern, och för att man inte vill sladda in i saker som en 18-årig bonneraggare som jag vet gjorde med sin 240? Fulare inredning? Jag äger en audi 80 från -87 och den har rena sportinredningen jämfört med Volvos skafferiskåp till inredning.

4 146 Inlägg
24 oktober 2011
klonecki84 skrev:
zemet skrev:
Malheus skrev:
Inte för jag gillar Audi så mycket, mest pga jag tycker det är kostymbilar som ska ligga i ytterfil och köra för fort men Audin är nyare.

Audin lär vara snålare också..mindre bil, mindre motor. Bättre rostskydd; Galvade karosser

740 har riktigt bra rostskydd så det tror jag inte är något som audin har speciellt mkt bättre.  Men den är nog snålare.

Men varför skulle du vilja byta till framhjulsdrift nu när vintern snart är här? och audi 80 är ingen fin kvalitetsbil, iaf inte dom jag har åkt med. tom fulare och sämre inredning än 740....

Dessutom hade ju den audin gått 30 k mil, en 740 med dom milen är inga problem men jag vet inte hur det är för en audi.

Tja, man kanske vill ha framhjulsdrift för att det är säkrare på vintern, och för att man inte vill sladda in i saker som en 18-årig bonneraggare som jag vet gjorde med sin 240? Fulare inredning? Jag äger en audi 80 från -87 och den har rena sportinredningen jämfört med Volvos skafferiskåp till inredning.

Sladd eller inte beror ju på om du kan köra bil eller inte, jag har kört 740 5 vintrar nu och aldrig sladdat in i något. Däremot vet jag flera som har haft fwd som bara har fortsatt rakt fram i kurvor och korsningar och därför krockat och hamnat i diket. Den audi 80 jag åkte i var en 94a om jag inte minns fel och det var än väldigt ful inredning i den iaf. fanns inte mugghållare eller ens armstöd.

Men 740 inredningen är riktigt ful den med kan jag hålla med om.

Jag gillar bakhjulsdrift och kommer aldrig köpa något annat är rwd men det är ju bara min personliga åsikt. Om du älskar fwd och tycker det är bäst så kär med det du då, men det passar inte mig...

Hur kan man inte gilla inredningen i en 740? big_smile
https://www1.garaget.org/archive/120/119140/198564/198564-1856290.jpg

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

huh?
10 427 Inlägg
24 oktober 2011
RightFront skrev:
Hur kan man inte gilla inredningen i en 740? big_smile
http://www1.garaget.org/archive/120/119 … 856290.jpg

Jag tycker den är schysstare än 80ans.

http://www.nairaland.com/attachments/139951_Audi_80_Dashboard2_JPGa389bc5832e8bc662f4272a1495f478e
Men det är väl en smaksak eller tom en vanesak wink

Sök