3733
Sök

Audi A4 1.8t rycker när laddet är uppställt

Fitted North
468 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Min A4 har efter vi ställt upp laddet börjat rycka när man gasar fullt. Smyger jag upp så går de bra upp till 5-6000 rmp.
Jag gissar på att de är LMM eftersom bilen slutar rycka när man tar ur kontakten men bilen går ist som en trött häst till 0.8 bar ist.
Bilen ska ladda 1 bar men slår ifrån vid 0.6 ungefär.
Bilen kan ladda och HAR laddat 1.4, jag misstänker att tidigare ägare har chippat den eftersom han bytt lite småsaker som sportavgassystem, öppet filter osv ja du fattar.
Hade ju aldrig kommit upp i 1.4 om bilen varit orginalish.
Men grejen är den att om de nu inte är luftmassemätaren, vad kan de då vara? Tändspolen? Tändstiften? eller nått liknande, nån har väl haft samma problem på sin VAG motor?

help me out here guys:)

Simma lungt:)

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

pallbockskung
32 Inlägg
24 oktober 2011
#2
att bilen blir trött när du drar ut lmm är att motorn hamnar i limphome "felsäkert läge" what ever smile
titta över din laddtrycksstyrning och kablage. alternativt låna en lmm av någon.
fast de lättaste är ju att använda en obd.
kolla även din btr,spridare osv ifall soppa trycket sjunker.
du har inte problem med att antispin går in ?
mvh Niklas

detta medelande är bara ett hopkok av lögner och helt okvalificerad gissningar.
Mvh Niklas

Fitted North
468 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#3
NiklasSandstrom skrev:
att bilen blir trött när du drar ut lmm är att motorn hamnar i limphome "felsäkert läge" what ever smile
titta över din laddtrycksstyrning och kablage. alternativt låna en lmm av någon.
fast de lättaste är ju att använda en obd.
kolla även din btr,spridare osv ifall soppa trycket sjunker.
du har inte problem med att antispin går in ?
mvh Niklas

jo att den går i LH vet jag men gissar på att de kan vara tändmodulen. Den ska väl sitta ganska skyddad från värme antar jag? Den sitter väldigt nära motor. Kan de ha med de och göra? Byta tändstift ska jag testa iaf:)

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

7 277 Inlägg
24 oktober 2011
#4
Kolla läckage, helt trycktesta systemet.


Fitted North
468 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#5
Brains skrev:
Kolla läckage, helt trycktesta systemet.

Juste, glömde säga de. Kollade ev. läckage idag och tätade där jag antog de skulle vara sårbart. Den fick mkt bättre men still.. hacket kommer vid 0.9 nu ist för 0.6 och jag behöver inte smyga upp på gasen lika mkt:)

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

7 277 Inlägg
24 oktober 2011
#6
Zleem skrev:
Brains skrev:
Kolla läckage, helt trycktesta systemet.

Juste, glömde säga de. Kollade ev. läckage idag och tätade där jag antog de skulle vara sårbart. Den fick mkt bättre men still.. hacket kommer vid 0.9 nu ist för 0.6 och jag behöver inte smyga upp på gasen lika mkt:)

Det är mycket enklare att trycktesta än att gissa sig fram.
Men testa att gå över med lite startgas runt tryckrören etc.


Fitted North
468 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#7
Brains skrev:
Zleem skrev:
Brains skrev:
Kolla läckage, helt trycktesta systemet.

Juste, glömde säga de. Kollade ev. läckage idag och tätade där jag antog de skulle vara sårbart. Den fick mkt bättre men still.. hacket kommer vid 0.9 nu ist för 0.6 och jag behöver inte smyga upp på gasen lika mkt:)

Det är mycket enklare att trycktesta än att gissa sig fram.
Men testa att gå över med lite startgas runt tryckrören etc.

Jupp, får bli så:) Tack

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd


Sök