3075
Sök

Vita blinkers på 244 DL

23 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Hej funderar på att sätta dit vita blinkers glas på min volvo 244
undrar då om den går igenom besiktningen eller måste man skaffa oranga lampor?
I så fall vart finns det å köpa?

Fartdåre
378 Inlägg
30 januari 2007
man måste ha orange blinkers

tycker inte vita är snyggt heller, men tror inte man får använda det

TICen är till salu säljs billigt.

23 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Okej smile

Pan
30 januari 2007
Lånar tråden lite jag har rödtonade bakljus som förra ägare har mekkat dit. Blinkersen på bakljusen blinkar rött mkt lite orange och då måste man stå bra nära. Är detta lagligt? Ska det inte också vara reflex i bakljusen? verkar inte vara så mkt reflex i dom :S Detta är inget som kmr gå igenom besiktningen eller?

www.hova.com har vita blinkers till 240 och oranga lampor.

mvh

23 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Tackar smile då vet jag ;P

Ingen aning om du kommer igenom , hört med förra ägaren då?

LillNaisarn
30 januari 2007
så vidare det blinkar klart och tydligt orange så går det bra, om det blinkar lite rött = ombes ! dom är rätt hårda med det, har provat på 2 bilar själv och båda har det blivit mycket gnäll om.

wilzt3r : om du vill slippa fula orange blinkers lampor köp Chrome Vision lampor (chrome färgade som blinkar orange) , så blir det inte heller några sura miner från SBP wink

Fordonare
14 Inlägg
30 januari 2007
så länge själva ljuset från blinkers är orange så säger dom ingenting då kan du färga glasena bäst du vill smile

Varför bromsa när det finns en gaspedal?

LillNaisarn
30 januari 2007
Mizc skrev:
så länge själva ljuset från blinkers är orange så säger dom ingenting då kan du färga glasena bäst du vill smile

Om du tonar glaset så blinkar det INTE orange isf är det ypperst lite,
= OMBES !

Fordonare
14 Inlägg
30 januari 2007
LillNaisarn skrev:
Mizc skrev:

= OMBES !

om du har orange lampor så jo då blinkar det orange min brors bmw blinkar rejält orange o glasen är helt vita och den gick igenom utan anmärkningar

Varför bromsa när det finns en gaspedal?

LillNaisarn
30 januari 2007
Mizc skrev:
LillNaisarn skrev:
Mizc skrev:

= OMBES !

om du har orange lampor så jo då blinkar det orange min brors bmw blinkar rejält orange o glasen är helt vita och den gick igenom utan anmärkningar

jag trodde att du menade på röda eller annan färg på glasen wink missuppfattade med andra ord:)

23 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Okej smile men dom var typ så dyra tyckde jag ;P
men men..

LillNaisarn
30 januari 2007
wilzt3r skrev:
Okej smile men dom var typ så dyra tyckde jag ;P
men men..

Du skulle postat förra veckan gav bort ett par vita blinkers till volvo 240 i måndags wink

23 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Fan också "/

Pan
31 januari 2007
Gått igenom utan anmärkning av förra ägaren smile Då hade han nog inte dom bakljusen på. Jaha då får man väl dra till skroten och kolla om man hittar några. Är lungt än så länge bes i maj men ändå sura pengar sad

LillNaisarn
31 januari 2007
Pan skrev:
Gått igenom utan anmärkning av förra ägaren smile Då hade han nog inte dom bakljusen på. Jaha då får man väl dra till skroten och kolla om man hittar några. Är lungt än så länge bes i maj men ändå sura pengar sad

det är enligt lag olagligt men vad SBP säger varierar ganska mkt från person till person, enligt lag är också solfilm olagligt och vid ett tillfälle rullade jag in med 4% solfilm runt om inkl en bård på ca 25cm dom sa inte ett knyst om det men om bakljusen vart det en annan visa, fick lova att jag skulle ta bort det då jag kom hem så slapp jag ombes...

men enligt lag så är det inte lagligt, dock så varierar det så visst kan man komma igenom med det smile

1 723 Inlägg
31 januari 2007
wilzt3r skrev:
Hej funderar på att sätta dit vita blinkers glas på min volvo 244
undrar då om den går igenom besiktningen eller måste man skaffa oranga lampor?
I så fall vart finns det å köpa?

vita blinkers går bra. men med en orange lampa i då så det fortfarande är rätt färg när det blinkar. som det redan skrivits här.

De lampor som säljs på hova t ex kan du använda om du har en 83a eller äldre. Då behöver de inte vara E-märkta som de på Hova inte är (vad jag förståt). Är din bil nyare än 83 så kan det bli nedslag på bilprovningen om de är kinkiga (pga ingen E-märkning).

Sök