2592
Sök

Det "smäller" när man backar

5 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
har en opel corsa årsmodell 97a. Den har under längre tid "smällt" där bak när man backar. Det känns som när man har i handbromsen uppe och den inte vill köra iväg men sen kommer smällen och då går det bra. Det har även hänt när man kört fram. Vad kan problemet vara?

KHRacing
1 november 2011
trasig motorbussning kan det vara, smällen kommer av att hela motorn hoppar till när du släpper kopplingen, har det på min Civic.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 november 2011
Troligen har handbromsbackarna släppt i limmningen = tjärvar fast och släpper med en smäll

2slow

* Voff voff *
10 587 Inlägg
1 november 2011
sunshine_ skrev:
har en opel corsa årsmodell 97a. Den har under längre tid "smällt" där bak när man backar. Det känns som när man har i handbromsen uppe och den inte vill köra iväg men sen kommer smällen och då går det bra. Det har även hänt när man kört fram. Vad kan problemet vara?

Låter nog som att din handbroms fastnar. Detta är inte bra att köra med då den till slut även kan fastna under färd och då kan det gå illa.

Är det bara när bilen stått eller är det varje gång du backar?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

75 Inlägg
1 november 2011
Hade så på min saab 9-3 va en fjäder som håller backarna som hade gått av på med en ny och ljudet va borta

5 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
det är när bilen har stått ett tag som ljuder kommer

309 Inlägg
2 november 2011
låt den stå utan handbromsen ilagd och se om det försvinner. hjälper det så kärvar handbromsen. fixa innan den fastnar helt isåfall, kan bli riktigt drygt att hålla på med annars
Senast redigerat av jonas_ahman (2 november 2011)

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök