3585
Sök

Service efter utgången garanti

27 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
har googleat lite nu, finns det olika typer av auktoriserade verkstäder? vissa säger att du måste gå till en auktoriserad verkstad som utför garantireparationer för att garantin skall gälla. och att det finns auktoriserade verkstäder som inte utför garantiärenden?
Bör jag gå till den auktoriserade som tar 1500 eller till MB som tar 4200, ska eventuellt sälja bilen till sommaren, tror ni det sänker värdet mkt att den sista stämpeln i boken inte är av en Mitsubishiverkstad?

Smålänning
7 887 Inlägg
3 november 2011
Beror på vilken auktorisation.

Autoriserad Mercedes-Benzverkstad eller Auktoriserad MECA car service t.ex...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
hmm han fick sina delar från mekonom sa han och när jag frågar om han är auktoriserad så sa att att det beror på vilken auktoritet jag menar men stämpel kunde han ge:S
fan jag vet inte hur jag skall göra, vad finns det för nackdelar förutom rostskyddsgarantin om jag gör den av en icke MB-verkstad???

Smålänning
7 887 Inlägg
4 november 2011
mb_colt skrev:
hmm han fick sina delar från mekonom sa han och när jag frågar om han är auktoriserad så sa att att det beror på vilken auktoritet jag menar men stämpel kunde han ge:S
fan jag vet inte hur jag skall göra, vad finns det för nackdelar förutom rostskyddsgarantin om jag gör den av en icke MB-verkstad???

Att det inte står MB i serviceboken, annars gör nog den andra verkstaden jobbet MINST lika bra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
okej,ringde för att boka tid hos det billigare alternativet och han hade inte tid förrän den 9e nästa månad och nu den 8e så var det ett år sen service:S. Jag skulle dock ringa på måndag så kanske han kunde hitta något tidigare.

Sök