3402
Sök

Körkort 15/11-11 Något jag behöver tänka på extra ?

36 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Tja, jag fyller år nästa tisdag den 15 november och ska göra teori prov kl 10:10 och uppkörning 14:45. Finns det några tips ni kan dela med er av som jag kan tänka på under uppkörning eller teoriprovet ?

Mvh Filiph

Tekniskt begåvad

182 Inlägg
7 november 2011
start i backe kolla att ingen kommer bakifrån .. kan vara mycket att tänka på med dragläge å allt ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

36 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
jigab skrev:
start i backe kolla att ingen kommer bakifrån .. kan vara mycket att tänka på med dragläge å allt ..

Okej, dragläge ska inte vara några problem. Dessutom om det skulle behövas, har dem väll bilar utrustade med autohold, eller kanske bara volvo bilarna, inte golfarna. Beror lite på vilken bil man får smile

Men tack för tipset, tror det är extra bra att kolla bak en extra gång. Det ska jag tänka på smile

Tekniskt begåvad

12 Inlägg
7 november 2011
vrid på huvudet när du kollar speglar och döda vinkeln så du "visar ordentligt" att du kollar dom

R.I.P Osama Bin Laden (Hide & Seek Champion 2001 - 2011)
R.I.P Steve Jobs 5 oktober 2011 (Mr.Iphone)
19-12-11 The day GM killed Saab

182 Inlägg
7 november 2011
kuggade en gång på det ..

han var dock snäll och lät mig göra felet 2 ggr

36 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
2ooSX skrev:
tänk på säkerhetn och miljön

Aa, många säger att dem är stenhårda på att man ska köra enligt Ecodrive, och många säger att dem inte bryr sig. Tror det beror rätt mycket på vem man får köra upp med, så det känns lite som ett lotto det här jävla skiten.

Tekniskt begåvad

182 Inlägg
7 november 2011
tur att man tog kortet  för länge sen ..

36 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Hazelnut skrev:
vrid på huvudet när du kollar speglar och döda vinkeln så du "visar ordentligt" att du kollar dom

Jupp, tack det ska jag tänka på smile

Tekniskt begåvad

Handledare
1 481 Inlägg
7 november 2011
Här i Örebro så är du kuggad redan innan du kört en meter om du startar motorn innan du satt på dig bältet, lagt i växeln och släppt handbromsen.......

KHRacing
7 november 2011
Glöm inte testa tutan om du får göra en säkerhetsgenomgång.

O bara för att jäklas så skall du ta av dig bältet när du kör på exempelvis en stormarknadsparkerning då det ej är krav där, eller när du backar...  nee, skojjar: men det hade vatt kul att se deras min :-)

Forummoderator
26 329 Inlägg
7 november 2011
Var avslappnad när du kör, men visa ändå att du har koll i speglar och din omgivning.
Nu är det ju inte så lätt att vara just avslappnad när man kör upp, men det är nåt som verkligen visar att man är duglig att få köra bil..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

679 Inlägg
7 november 2011
KHRacing skrev:
Glöm inte testa tutan om du får göra en säkerhetsgenomgång.

O bara för att jäklas så skall du ta av dig bältet när du kör på exempelvis en stormarknadsparkerning då det ej är krav där, eller när du backar...  nee, skojjar: men det hade vatt kul att se deras min :-)

Haha jag sket i att ta på mig bältet efter att ha backat ut från parkeringen de första vi gjorde vid uppkörningen, snacka om att han stirra.. dock flinade jag och drog sedan på mig bältet direkt efter backningen och ca 20min senare fick jag kortet i hand. Inga konstigheter smile

72 Inlägg
7 november 2011
jigab skrev:

även blinka innan du börjar köra, jag gjorde det 2/4 gånger och klaradet det bara för att han tyckte att jag körde så bra i övrigt

/Scultura

självutnämnd expert
157 Inlägg
7 november 2011
Finns väl igentligen inget rätt tips alla är ju bra ,så mitt tips är gör ditt bästa och tänk på allt och plugga till teoriprovet.big_smile

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

Sök