3349
Sök

har fel på täningen på min volvo 740 gle

5 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
har ett litet problem me min volvo 740 gel får ingen gnista till tänstiften nån som vet vad det kan vara för fel
Senast redigerat av sol_killen (5 november 2011)

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 november 2011
Beskriv ditt fel i rubriken, och vad det gäller för bil, annars blir antagligen tråden låst.

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 november 2011
Tändspolen?Rotorn?Fördelarlocket?Kabeln mellan spole-fördelarlock?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 266 Inlägg
5 november 2011
Tändmodulen kan de vara. Har du gjort en service med nya tändgrejer på senaste tiden?

svetsdiff !!!

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 november 2011
tändmodul,hallgivare, sladd mellan hallgivare och box, fördelarlock, tändspole,kablar,stift... listan kan göras långt.. Men börja byta tändmodul sedan hallgivare

Bildemonterare samt egen verkstad. !

5 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
tja jag har bytt tänstift fördelarlok rotor o provat en anna tenmodul o så kan det vara inpulsgivaren

1 008 Inlägg
5 november 2011
Årsmodell och motortyp ?

5 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
88 gle

188 Inlägg
5 november 2011
får den bränsle?
känns som att hallgivaren kan spöka.

5 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
japp den får brensle o det är nya puppar o relä

188 Inlägg
6 november 2011
sol_killen skrev:
japp den får brensle o det är nya puppar o relä

okej, du har alltså haft bort och kollat så att du får in bränsle i motorn?
men eftersom du bytt det mesta så börja kolla på lite jord och mät upp kablar som går till saker som har med tändning att göra.
Kolla även tändstyrboxen som sitter till höger ovanför pedalstället.

Avstängd
8 Inlägg
6 november 2011
tja jag hade samma problem på min 88a och byt tändmodulen så startar den det lovar jag o hitta en helst mned samma artikel nummer på så startar den...

188 Inlägg
6 november 2011
M_dino skrev:
tja jag hade samma problem på min 88a och byt tändmodulen så startar den det lovar jag o hitta en helst mned samma artikel nummer på så startar den...

om man ska byta den så måste det vara samma nummer, han skrev att han testat en annan och det inte hjälpte.

Avstängd
8 Inlägg
10 november 2011
ja men är han helt säker på att den är hel för jag låna en av en kompis o det kan skilja sig från års modeller för köpte mig en ny från rejmes samma art nummer som stod på min o då starta den pröva o köp en ny finns på volvo eller på biltema är inte så dyrt eller pröva med att kolla jordningen.

Sök