2701
Sök

Köpa liten skåpbil.

32 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Jag tänkte köpa en liten skåpbil som får lasta mycket, typ Citroeng blingo.
Frågan är om det finns några andra bättre alternativ i den storleken?
Jag vill inte ha någon större bil men gärna en som kan lasta mer.

/Bella

Forummoderator
26 389 Inlägg
26 mars 2011
Av personlig erfarenhet i jobbet, måste jag erkänna att Vw Caddy tdi är en väldigt bra laståsna, som dessutom sväljer mer än vad man tror den ska göra.
Vet dock inte så mycket om dem, men stabila att köra, bra instrumentering och ja, allmänt trevliga och robusta.
Kanske lite dyrare än Berlingon dock.
Men det har man väl igen i längden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 mars 2011
Enlig mig är både Renault Kangoo & VW bätte än berlingon. VW Caddy lirar nog i en klass för sig, betydligt bättre kvalité och komfort. Berlingo/Partner är så jävla trånga i kupén och dessutom ganska bullriga. Tips är att köpa en med någon av de vassare dieslarna, bensinare & de små dieslarna är så jävla slöa & inte ett dugg snålare på bränsle.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Ubåtsingenjör
7 341 Inlägg
18 juni 2011
tycker berlingon är jätte trevlig smile även om den är ganska bullrig slö som fan och konstigt nog ganska törstig ... den dricker 0,8-0,9 blandat, då är det 1,4an jag snackar om hade jag köpt nu idag hade de fått bli en diesel

32 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Tack för era synpunkter. Det blev en diesel Blingo. Som sagt oerhört slö..
Det har blivit så jag kört en del VW Caddy i jobbet nu i somras och kan bara hålla med om att det är en helt annan klass på dom, men även ett betydligt högre pris förståss.

Sök