3327
Sök

Köpa xenonljus till min golf 2a. vilket ska man ha?

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Hejsan! tänkte köpa ett billigt kitt från tradera med xenon. Jag har bara en lampa som är både hel och halv. funkar det med ett vanligt kitt då? eller man måste köpa någon extra grej till? sen undrar ja va det är för skillnad på bi-xenon och hid-xenon? ska som sagt ha de på min vinterkärra så ville få lite bättre ljuse än orginal.

Tacksam för svar!

MVH Nils

7 414 Inlägg
23 november 2011
du ska ha bixenon, hel å halvljus i samma lampa wink max 5000k, helst 4300K och inte mer än 35w kommer att lysa bra endå,, gör en ljusinställning efter wink

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
du ska ha bixenon, hel å halvljus i samma lampa wink max 5000k, helst 4300K och inte mer än 35w kommer att lysa bra endå,, gör en ljusinställning efter wink

Kan jag inte köra med hid då? Hur gör ja en ljusinställning? tongue

168 Inlägg
23 november 2011
Alla xenon är HID = High Intensity Discharge och förmodligen ska du ha ett H4 Bi-Xenon kit.

7 414 Inlägg
23 november 2011
Backstream skrev:
Alla xenon är HID = High Intensity Discharge och förmodligen ska du ha ett H4 Bi-Xenon kit.

ah,, glömde skriva det wink du pratar med nån som har ljusinställningsapparat

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Backstream skrev:

Okej för det står hid-kit och bi-xenon kit och hid är billigare så min fråga är om ja kan ha det eftersom ja bara har en lampa till hel och halv

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
Backstream skrev:

driver du med mig eller? tongue har ja aldrig hört talas om att folk gör ljusinställning efter dem bytt till xenon

7 276 Inlägg
23 november 2011
nilserik skrev:
granadadr skrev:
Backstream skrev:

driver du med mig eller? tongue har ja aldrig hört talas om att folk gör ljusinställning efter dem bytt till xenon

HID = Xenon...

Nä och därför finns det så många som blir förbannade på folk som xenonkonverterar för många bryr sig inte om inställningen.

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
nilserik skrev:
granadadr skrev:

HID = Xenon...

Nä och därför finns det så många som blir förbannade på folk som xenonkonverterar för många bryr sig inte om inställningen.

Okej så det spelar ingen roll vilket kit jag tar? tar nog det billigaste då ja bara har den som vinterbil.

168 Inlägg
23 november 2011
nilserik skrev:
Backstream skrev:

Okej för det står hid-kit och bi-xenon kit och hid är billigare så min fråga är om ja kan ha det eftersom ja bara har en lampa till hel och halv

Nej och det är för att du SKA HA ett bi-xenon kit där hel och halvljus är på samma lampa precis som originallampan

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Backstream skrev:
nilserik skrev:
Backstream skrev:

Nej och det är för att du SKA HA ett bi-xenon kit där hel och halvljus är på samma lampa precis som originallampan

Jaha så det måste va specielt till de? hänger inte med här nu. vissa säger att hid= xenon och vissa säger att ja ska ha bi-xenon. förklara skillnaden

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2011
Om du ska ha xenon i hel/halv så är det H4 bi-xenon som gäller och inget annat.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 276 Inlägg
23 november 2011
HID = Xenon.
Bi = 2.

Du har hel och halvljus i samma lampa dvs du måste ha ett xenon kit med det.
Bi-Xenon, Bi-hid, kalla det va du vill men du måste ha det.

230 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Om du ska ha xenon i hel/halv så är det H4 bi-xenon som gäller och inget annat.

Mvh Tommy

Tack för ett korekt svar smile

168 Inlägg
23 november 2011
Bi-Xenon betyder både hel och halvljus precis som nån som är bisexuell gillar både killar och tjejer. Alltså enkelt förklarat så betyder BI = Både och

Sök