2963
Sök

Byta remspännare på VW passat TDI -01 130hk

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
#1
tjo sitter och klurar på hur man ska lyckas byta denna jäkla spännare alltså den som sträcker multiremmen. motorn är en AVF, är de så illa att jag måste bort med kylare och hela helvetet?

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

19 Inlägg
22 november 2011
#2
Du får ta bort hela fronten. smile

Besin i Blodet
Gasar tills de rasar

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#3
fyfan vad gay aldrig mera en äckel vag... har du gjort de på din?

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

561 Inlägg
25 november 2011
#4
Det räcker väl att sätta den i serviceläge? Alltså flytta fram fronten en bit, utan å ta väck kyl å allt


230 Inlägg
25 november 2011
#5
D går o "dra ut" fronten om man skruvar dit långa bultar istället för krockbalken, Bort med frontspolern så ser du va ja menar:P


Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#6
grejen är ju den att verktygen inte får plats mellan kylaren och remspännaren. lagom kul jobb föt att komma åt två insex skruvar.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

230 Inlägg
25 november 2011
#7
Jo men Vag har gjort så att man drar ut frontplåten för att kunna byta kamerem / multirem mm


19 Inlägg
26 november 2011
#8
Jo har gjort de. glömde säg att den ska i service läge. kapa utav m8/m10 gängstång så kan fronten vila på dom. är ganska enkelt wink

Besin i Blodet
Gasar tills de rasar

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#9
blir till nästa ledig vecka å fixa! så slipper den låta som en rövknullad gris.

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna


Sök