2705
Sök

Varför gillar ni en Volvo 740?

billinge
95 Inlägg
4 februari 2007
jag fick höra det roligaste nogonsin en polare hade sett en traktor dra en harv (en meckanism som vänder jord tror jag) volvo 740 ska vara på åkern

haha

bensin i blodet och motorolja i öronen

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 februari 2007
Aerodynamik skrev:
Bor i småland.(volvos hemland)
En dag när man är ute och går ser man typ de här bilarna:
Volvo 740, Volvo 240, Volvo 740, WOW en ... Volvo s40, Volvo 140, volvo 740, Volvo 940, SAAB 900 OG (WOOOOW), Volvo 240, Volvo 740 osv osv.
Såhär ser 90% av alla 740 ut: http://www.blocket.se/vi/10780916.htm?ca=18_s

Sen är man typ ensam mitt bland alla volvoräggers att gilla japs-bilar..

Och tyvärr måsta säga att 740 ser ut som skit, faktiskt.
Håller med killen med audin till 100%

åå en småläning big_smile håller med 1000% me de där om volvo så försöker få ut lite merca på vägarna vi har faktiskt 4 st hemma just nu blir snart 2 st 190 2.6 or me big_smile

873 Inlägg
4 februari 2007
kimpan skrev:
jag fick höra det roligaste nogonsin en polare hade sett en traktor dra en harv (en meckanism som vänder jord tror jag) volvo 740 ska vara på åkern

haha

Det roligaste du hört någonsin är att en polare sett en traktor dra en harv?

Skrattar du ihjäl dig om jag säger att jag har en polare som sett en lastbil dra ett släp då? wink

Don't get mad, get even.

billinge
95 Inlägg
4 februari 2007
Sandman skrev:
kimpan skrev:

haha

Skrattar du ihjäl dig om jag säger att jag har en polare som sett en lastbil dra ett släp då? wink

det var också roligt fattade du inte att det var en 740

bensin i blodet och motorolja i öronen

873 Inlägg
4 februari 2007
kimpan skrev:
Sandman skrev:
kimpan skrev:

haha

det var också roligt fattade du inte att det var en 740

såmångasättmankantolkadetdärpå...
menjagorkarinteredautdetellerskrivavettigtjaghellerlängre.

haharoligt

Don't get mad, get even.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 februari 2007
Ni som snackar om komfort och prisvärdhet. Har ni någonsin ens SUTTIT i en Audi? yikes
Åka 740 är ju som att köra en tvättsvamp
Senast redigerat av Mäki (4 februari 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 112 Inlägg
4 februari 2007
kolla min 740 då!" kom inte å säg att den är varken för mycket orginal eller sönderstylad! En volvo 740 kan göras snygg med måttliga förändringar

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

301 Inlägg
4 februari 2007
Aerodynamik skrev:
Bor i småland.(volvos hemland)
En dag när man är ute och går ser man typ de här bilarna:
Volvo 740, Volvo 240, Volvo 740, WOW en ... Volvo s40, Volvo 140, volvo 740, Volvo 940, SAAB 900 OG (WOOOOW), Volvo 240, Volvo 740 osv osv.
Såhär ser 90% av alla 740 ut: http://www.blocket.se/vi/10780916.htm?ca=18_s

Sen är man typ ensam mitt bland alla volvoräggers att gilla japs-bilar..

Och tyvärr måsta säga att 740 ser ut som skit, faktiskt.
Håller med killen med audin till 100%

ja här har du en till som håller med gamla volvo är kylskåp med 4 hjul.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

2 182 Inlägg
4 februari 2007
Säg så här, alla tycker olika, själv tycker jag att de gamla vovlo bilarna är mycket snyggare än de nya runda fordlika volvobilarna.

Har själv ägt tre volvobilar sen jag tog körkortet, en 740,142 och en 244 som jag har nu,har även ägt en Saab 900 ett tag, gillade den inte alls, även golf mk1 GTi har funnits i min ägo, den var jättebra i stan tog sig fram väldigt smidigt,men på längre färder gillade jag den inte.

Min favorit bland dessa bilar är 244an tätt följt av 740in.dessa två bilar är billiga,komfortabla,stryktåliga och faktiskt väldigt smidiga i stan.

Men som sagt alla tycker olika,en kompis till mig gillar inte volvo,det är bara Jetta som gäller för honom, själv skulle jag aldrig vilja ha en,tycker det ä så jävla fulla.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Team Pro5
313 Inlägg
4 februari 2007
känns som att detta är en ganska omogen tråd.. alla bilar är bra på olika sätt.. låt mig ge er ett exempel... en audi är säkert bra i komfort osv, och en volvo är billig i reservdelar och sådär sen har äldre volvo bilar också sin charm.. då dom är ett stycke svensk historia..
nåja.. sluta tjata om vilken bil som är bäst osv.. då denna disskusion kan hålla på i en evighet..
Alla har olika syn på vilken bil som är bäst.. tex en audi bög håller som fan av audi, en volvo bög håller som fan av volvo osv... så jävla mogen disskusion...

Allt från mig..

MVH // Daniel A.K.A Bommen

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

796 Inlägg
4 februari 2007
Syncr0 skrev:
känns som att detta är en ganska omogen tråd.. alla bilar är bra på olika sätt.. låt mig ge er ett exempel... en audi är säkert bra i komfort osv, och en volvo är billig i reservdelar och sådär sen har äldre volvo bilar också sin charm.. då dom är ett stycke svensk historia..
nåja.. sluta tjata om vilken bil som är bäst osv.. då denna disskusion kan hålla på i en evighet..
Alla har olika syn på vilken bil som är bäst.. tex en audi bög håller som fan av audi, en volvo bög håller som fan av volvo osv... så jävla mogen disskusion...

Allt från mig..

MVH // Daniel A.K.A Bommen

ja just det så ta bort den här tråden nu smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Speed FMK
849 Inlägg
4 februari 2007
FireTraXX skrev:
Vad är det ni gillar med volvo 740?
Har sett många som är väldigt stolta över sina bilar av den modellen, och även om jag skulle försökt så hade jag inte kunnat förmå mig att tycka om den.
Den är enligt mig den fulaste bilen som finns, ritad med en linjal av en 4-åring :S

*Rubrik ändrad av moderator.
Läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18179

Denna tråden kunde varit intressant om du hade inlett den på rätt sätt. Att inleda med att skriva att den är ritav av en 4:åring med linjal leder inte till någon bra diskussion och det hoppas jag du förstår, annars har något slagit fel. En lämplig första post kunde varit: "jag undrar vad ni finner snyggt i bilen 740. Personligen hittar jag inget direkt snyggt på den och undrar därför vad ni hittar som är snyggt".

Jag äger själv en "bonnig" "rostig" "volvoraggarbil" som många verka kalla den. Tycker om modellen 740. Tycker den kantiga stilen gör att den ser gansk rå ut. Go ahead och mobba mig för det om ni vill. 740 tilltalar mig ändå inte mest utvändigt utan med alla andra fördelar och då mest i ekonomi synpunkt. Allt som går sönder går att få tag på och man byter det själv på bara någon timme.

Ska även tillägga att jag sedan liten, ungefär 3 år, har varit ett audi fan. Tycker starkt om audi och deras bilar. Deras linjer är fina och deras komfort är bra i de flesta fall. Men ska jag jämföra 80-talets audi bilar med 740 så skulle jag nog ändå ta en 740. Även om jag hellre skulle ta en ny audi än en ny volvo.

Det var du själv i första tråden som startade pajkastningen och bråken. Du får skylla dig själv att din bil blav haglad av 1:or när du gör så.

Jag kommer alltid att gilla både Volvo och Audi och det är ingen som kommer kunna göra något åt.

Mvh "Volvo raggarn" och "Traktor föraren" Ludde

ps. Tycker som tidigare skrivare att denna tråden kan stängas nu. ds

1 112 Inlägg
4 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
Vet inte om ni redan vet detta men, vi hade en volvo 740 GL när jag va liten och jag kommer ihåg att man kunde mixa med mätarställningen. Man kunde stänga av den t.o.m

Så akta er ni som ska köpa 740  smile

Ja jag har då aldrig sett att man kan mixa med en mätarställning! Har ni haft tyskimport då eller? Finns en gummiplugg på ett ställe där jag misstänker att man kan sjystera sånt men då syns det efterssom det är en plombering!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

DFFL
9 020 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
FireTraXX skrev:
Har sett många som är väldigt stolta över sina bilar av den modellen, och även om jag skulle försökt så hade jag inte kunnat förmå mig att tycka om den.
Den är enligt mig den fulaste bilen som finns, ritad med en linjal av en 4-åring :S

Denna tråden kunde varit intressant om du hade inlett den på rätt sätt. Att inleda med att skriva att den är ritav av en 4:åring med linjal leder inte till någon bra diskussion och det hoppas jag du förstår, annars har något slagit fel. En lämplig första post kunde varit: "jag undrar vad ni finner snyggt i bilen 740. Personligen hittar jag inget direkt snyggt på den och undrar därför vad ni hittar som är snyggt".

Jag äger själv en "bonnig" "rostig" "volvoraggarbil" som många verka kalla den. Tycker om modellen 740. Tycker den kantiga stilen gör att den ser gansk rå ut. Go ahead och mobba mig för det om ni vill. 740 tilltalar mig ändå inte mest utvändigt utan med alla andra fördelar och då mest i ekonomi synpunkt. Allt som går sönder går att få tag på och man byter det själv på bara någon timme.

Ska även tillägga att jag sedan liten, ungefär 3 år, har varit ett audi fan. Tycker starkt om audi och deras bilar. Deras linjer är fina och deras komfort är bra i de flesta fall. Men ska jag jämföra 80-talets audi bilar med 740 så skulle jag nog ändå ta en 740. Även om jag hellre skulle ta en ny audi än en ny volvo.

Det var du själv i första tråden som startade pajkastningen och bråken. Du får skylla dig själv att din bil blav haglad av 1:or när du gör så.

Jag kommer alltid att gilla både Volvo och Audi och det är ingen som kommer kunna göra något åt.

Så jag får inte säga vad jag tycker om bilen utan att volvofittorna blir sura och ger min bil ett orättvist betyg?
Jag har faktiskt gett många 740:s här 4:or och 5:or, för jag tittar på hur de behandlar bilen, t.ex om lacken är fin, välbevarad inredning o.dyl.
Men jag får ettorna för att jag säger att jag inte tycker om designen på den.

EDIT:
Därför är min bil borta, jag sätter betyg på den själv istället.
Senast redigerat av FireTraXX (4 februari 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

873 Inlägg
4 februari 2007
Bi0HaZZarD skrev:
FireTraXX skrev:

Jo jag håller med.
Det har inte varit frågan om någon seriös efterfrågan eller diskussion om varför folk egentligen tycker om just den bilen.

Mera "Min bil är så jävla snygg. Hur faen kan folk tycka en 740 är bra? Hah."

Det förstärks verkligen av att alla seriösa svar på just varför folk tycker om dem har antingen ignorerats eller besvarats med ännu mera förolämpningar, och inte på ett skämtsamt sätt heller.

Så fullständigt onödigt.

Hade gärna seriöst sett en tråd som diskuterar en bilmodel, men detta är bara pajkastning och folk har redan bestämt vad de tycker om den och är inte alls intresserade av att höra vad andra tycker.

Håller med om att den lika gärna kan tas bort eller låsas.

Don't get mad, get even.

DFFL
9 020 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
Hade gärna seriöst sett en tråd som diskuterar en bilmodel, men detta är bara pajkastning och folk har redan bestämt vad de tycker om den och är inte alls intresserade av att höra vad andra tycker.

Håller med om att den lika gärna kan tas bort eller låsas.

Ja, jag inledde tråden väldigt slarvigt, det har jag insett.
Men jag ville veta vad folk tyckte var så snyggt med den, och genom att läsa inlägg som glömts bort p.g.a. JAG HATAR DIN FULA AUDI-inlägg så har jag fått reda på det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Speed FMK
849 Inlägg
4 februari 2007
FireTraXX skrev:
Så jag får inte säga vad jag tycker om bilen utan att volvofittorna blir sura och ger min bil ett orättvist betyg?
Jag har faktiskt gett många 740:s här 4:or och 5:or, för jag tittar på hur de behandlar bilen, t.ex om lacken är fin, välbevarad inredning o.dyl.
Men jag får ettorna för att jag säger att jag inte tycker om designen på den.

EDIT:
Därför är min bil borta, jag sätter betyg på den själv istället.

Jag menade inte att du inte skulle visa din åsikt utan att du kunde sagt den lite mildare. Tycker uttrycket "volvofittorna" var ganska onödigt även om det troligen bara gällde de som röstade ner din bil. Låter dock som det vore riktat mot alla volvo ägare, och då är jag troligen också en volvofitta?

Det hör egentligen inte hit hur du röstat på andra 740. Jag röstar inte på någon bil för vilket märke den är utan för hur helhetsintrycket är. Så som jag hoppas andra gör också.

Var inte bara ditt fel att tråden gick åt skogen, men du började den inte bra.

Mvh Ludde

Sök