Upptäckte idag att det lukta bensin från bilen och började genast leta vart ifrån. Såg droppar under tanken men var inget hål där så rev ut mattan bakvi skuffen och öppnade locket så man ser ner till alla anslutningar till tanken. Där är det en anslutning som rostat sönder.
Är det någon som har någon idé eller svar på hur/vad jag ska göra?
(Är den nedersta av slangarnas anslutning till tank som rostat sönder)
Bara att byta. Vanligt fel tyvärr när bilarna blir till åren.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Du får byta armaturen. Är rätt vanligt att det blir sådär. Köp en beg på skroten, eller leta upp nån som har en 740 och säljer delar. Har för mig att de även finns i plast, som är bättre då de inte rostar... Men lite osäker, du får google
En liten bump och fråga innan tråden blir allt för gammal. Har samma sak på min 740 gle 88, fast steppet värre. Kan bilen gå ryckigt och dåligt pga av det? min gör nämligen det mvh
En liten bump och fråga innan tråden blir allt för gammal. Har samma sak på min 740 gle 88, fast steppet värre. Kan bilen gå ryckigt och dåligt pga av det? min gör nämligen det mvh
Jag är inte den som kan så värst mycket om bilar, tyvärr. Men jag tänker såhär: Har du soppaläck från samma ställe som jag bör du ju byta ut tankarmaturen som jag fick göra.
Går bilen ryckigt kan det vara för att den inte för tillräckligt med soppa. Så blev min efter tankarmaturbytet då jag fick skarva slangarna och skarvarna blev för långa så slangen vek sig, vilket innebar mindre soppa till motorn. I ditt fall får du mindre soppa för att hälften rinner ut på backen, om du nu hade soppaläck?