Är den chippad?.. verkar som LMM sett sina bästa dagar, kör du öppen dump?.. Har du kollat felkoder?.. Händer även att isolator på tändkablarna blir kass så får man överslag rakt ut i toppen, men de brukar kännas mer som misständningar, stiften kan vara ett problem vid effektökning, likaså kan ett slitet fördelarlock och rotor ställa till det, men om bilen bluddrar så verkar de som att du får fel bränsle/luftblandning och eftersom bilen går bra om du kopplar ur lmm och dåligt med, så kan de absolut vara den som är boven. Dock går elektroniken in i ett "safe mode" läge när du kör utan lmm eftersom diagnostiken känner av att där finns problem och sänker då laddtryck, backar tändningen mm vilket kan göra att de faktiska felet (stift,kablar,rotor lambda mm) klarar sig med den sänkta prestandan..
Senast redigerat av nesum (23 november 2011)
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance