3532
Sök

Borttappade bilnycklar

2 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Det är så att jag har tappat båda nycklarna till min Toyota Yaris.
Det finns inga startbara nycklar kvar, men det finns en nyckel som man
kan öppna dörren med, men den går inte använda för att starta bilen.

Pratade med toyota och det skulle kosta 10.000 att byta allt, kan den nyckeln
på något sätt användas för att läsa in "nyckeln" så man slipper byta ut någon
slags box som dom pratade om.

Väldigt allmänt dålig på bilar, hoppas ni förstår!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 oktober 2011
Antagligen har du två nycklar med immobilizer-chip och en som bara öppnar dörrarna.

Har du slarvat bort bägge immo-nycklarna så måste styrdonet bytas då en av dom gamla nycklarna behövs för att programmera in nya nycklar. Ingen gammal nyckel = inga nya nycklar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Old school JDM
176 Inlägg
31 oktober 2011
Två frågor. Hur lyckades du tappa bort båda nycklarna? Vad är det du vill ha hjälp med? Inget illa menat! tongue Men du har ju två alternativ.
Antingen så letar du på någon av nycklarna (eller båda) eller så får du pröjsa 10 lök och se glad ut.

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

2 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
tappat 1 för längesedan, utan att vara smart nog att fixa en ny extranyckel.
sitter och kollar om min "Allrisk hemförsäkring" täcker detta på något sätt.
hittar inget konkret svar på detta.

Någon som kan?

187 Inlägg
31 oktober 2011
Allt som har med bilen att göra ska regleras via bilens försäkring...är nog helkört dessvärre..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

1 Inlägg
5 december 2011
Om man har tappat båda bilnycklarna så föreslår jag att du kollar först om du kan beställa en på reg nummert ( utan statspärr , så tar du kontakt med en som har en bildator så kan han bara programera bort statspärren wink ps stöldförsäkringen slutar gälla .
Om du har tappat en så går du bara in till en låssmed så fixa dom en nyckel för 1/3 del av vad den kostar på bilfirma .

Sök