3652
Sök

Klonk från framvagn v70 -99

52 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
De klonkar när ja kör, men slutar när ja bromsar och gasar.
Någon?

Tack på förhand.

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

458 Inlägg
6 december 2011
Nåt av knarrstagen eller en fjädersätes bussning skulle jag tro, vilken sida gäller det och hur låter det? Skulle kunna vara det hydraliska motorfästet på vänstersidan (sett framifrån).
Mvh John

52 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Jonnsard skrev:
Nåt av knarrstagen eller en fjädersätes bussning skulle jag tro, vilken sida gäller det och hur låter det? Skulle kunna vara det hydraliska motorfästet på vänstersidan (sett framifrån).
Mvh John

Förarsidan.
och de är nästan så de slår lite typ... som att nåt sitter löst typ.
har känt på bromsoket och lite skit men de sitter fast...

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

695 Inlägg
6 december 2011
ivab skrev:
Jonnsard skrev:
Mvh John

Förarsidan.
och de är nästan så de slår lite typ... som att nåt sitter löst typ.
har känt på bromsoket och lite skit men de sitter fast...

Krängningshämmare, eller topplagringen i fjäderbenet... Hörs det när du kör i gupp och/eller står stilla och svänger? Hörs de bara vid körning på gropigt väglag brukar de va krängningshämmare, har hänt att länkarmsbussningarna ger upp också...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

458 Inlägg
6 december 2011
Då tror jag på krängningshämmarstaget på den sidan. Dom kostar inte särskilt mycket 250kr cirkus (brukar även kallas knarrstag då de knarrar, slår, skramlar etc.)

52 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Länkarmen bytes förra vintern så då är de väl krängningshämmaren då smile
De låter hela tiden man kör ska ja väl tillägga, förutom när man bromsar eller gasar... fortfarande krängningshämmaren eller fjäderbussningen?
Senast redigerat av ivab (6 december 2011)

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

Sök