Vad har du för grenrör? För vi får inte glömma att personalen på bilprovningen är innte så klipska..
Kan du få tag på ett B204FT grenrör alltså ifrån en 960 2.0 16v Turbo motor, dom har 204 häst orginal. så kan du hävda utan problem att det är just en B204FT maskin, då går den regga alldeles utmärkt efter de gamla reglerna.
Vi som har sysslat med detta med att regga om vet att man kan få igenom det mesta om man bara har is i magen.
Får du bara B204FT på pappret så kan ingen sätta sig emot de.
Sen har du altertnativet som en annan nämt,att regga om med E85, då behöver du ett eftermarknadssprut och ett bänkpapper. (effekten väljer man mer lr mindre under mappningen).
Lyssna inte på viktigpettrarna om att man måste ha avgassertifierad motor, det mesta går igenom om man träffar rätt gubbe.
Först behöver du en invägning (görs hos vägverket)
Sen brukar gå till som så att dom frågar vad det är för grejor (för de har dom ingen aning om).
Och du får sen skriva ned det på ett papper, helst vill som se ett Regnummer ifrån en bil som har denna motor.
Sen så frågar dom vem har gjort det? Det har jag säger du, och allt är gjort seriöst. ALLT KOMMER FRÅN EN OCH SAMMA BIL säger du. motor styrboxar och växellåda. Då ifrågasätter dom ofta inget.
Sen skriver du på ett papper där du bedyrar att det är det som sitter i bilen som du säger..
Klart!
Nu har du höjt värdet på din bil oxå, då alla tror att detta är väldigt kompliserat att göra själv!