Hallå där... Jag har fått ett problem på min Renault Megane 02:a. Bakdörrens ljusknapp har gått sönder... Den är inte fast då ett område har lossnat. Har ni tips på hur jag kan göra för att få fast denna? Och vad heter en sådan liten knapp ?
För om den står och drar ström då ljuset i taket lyser om den inte blir intryckt! Tacksam för svar!
gaffatejp, silvertejp, jesustejp (helar allt) eller i värsta fall superlim är annars en snabb lösning om du inte får tag på en fungerande dörrkontakt omg. går det inte att stänga av interiörbelysningen på annat vis i en Megane, ngn kontakt uppe vid armaturen?
Brukar benämnas dörrkontakt, handla en ny på Renault. Kan inte kosta många kronor.
Men vart fasen får man tag på Renault ? Finns inget på deras sida =O(
Evildan skrev:
gaffatejp, silvertejp, jesustejp (helar allt) eller i värsta fall superlim är annars en snabb lösning om du inte får tag på en fungerande dörrkontakt omg. går det inte att stänga av interiörbelysningen på annat vis i en Megane, ngn kontakt uppe vid armaturen?
Jag ska se om jag kan dra ut en säkring för att få det att inte aktiveras... Tror inte det går att stänga av på annat sätt...