2573
Sök

Rostig bult till dragkroksinfästning <BILD>

613 Inlägg
5 december 2011
okej ja låna hylsor är kanske lite skillnad mot att ha egna jag hade en rund hjulmutter hylsa 19 fick inte loss den så jag våldade på en biltema 18 och sen en tigerhylsa 18 det drog kanonbra jag våldar alltid med biltema före tigerhylsorna men det funkar kalas varje gång smile

enda tipset jag kan ha på lut att ta kapen och kapa skallen vet inget annat =/

jag fick nerslag på våran krok men jag blästrar den bara och drar lite hammarlack orkar inte byta krok än den håller bra några år till jag hoppas inte man åker på samma problem som du^^
fast du har haft tur i oturen 1 av 8 är bättre än 8 av 8
Senast redigerat av Anderholm (5 december 2011)

1 798 Inlägg
5 december 2011
Nu har jag förvisso inte läst allt som skrivits i tråden innan, men är den gängad i karossen eller en genomgående bult? Det kan inte va så att det sitter en mutter och håller emot på motsvarande sida så det är därför som den sitter så hårt!? För med drag vet man ju aldrig, där kan dom bulta lite hur som ibland...

BFO
130 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Anderholm skrev:
okej ja låna hylsor är kanske lite skillnad mot att ha egna jag hade en rund hjulmutter hylsa 19 fick inte loss den så jag våldade på en biltema 18 och sen en tigerhylsa 18 det drog kanonbra jag våldar alltid med biltema före tigerhylsorna men det funkar kalas varje gång smile

jag fick nerslag på våran krok men jag blästrar den bara och drar lite hammarlack orkar inte byta krok än den håller bra några år till jag hoppas inte man åker på samma problem som du^^

Okej. Ja jag hade inte mindre än 17mm specialhylsa.

Självklart kunde det varit betydligt sämre, men så otroligt retsamt nu när det bara sitter i en bult!

Mvh

BFO
130 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Hilmer skrev:
Nu har jag förvisso inte läst allt som skrivits i tråden innan, men är den gängad i karossen eller en genomgående bult? Det kan inte va så att det sitter en mutter och håller emot på motsvarande sida så det är därför som den sitter så hårt!? För med drag vet man ju aldrig, där kan dom bulta lite hur som ibland...

Den är gängad i karossen dessvärre. Annars hade det inte känts lika jobbigt wink

Vet inte vad det finns för altenativ kvar nu. Får se om man ska höra med någon bilmek som är duktig vid svetsen så man slipper få hjälpen så fasligt dyrt. Eller om någon på forumet i närheten av Östersund har lust att hjälpa en man i nöd?roll

613 Inlägg
6 december 2011
BayIcon skrev:
Anderholm skrev:

Självklart kunde det varit betydligt sämre, men så otroligt retsamt nu när det bara sitter i en bult!

Mvh

ja det kan jag hålla med om

tips till framtiden köp en billig skithylssats från biltema du kan använda som slit och slänghylsor
sen nån sats tigerhylsor det kan fan rädda en i många situationer
lycka till med meket ha det gött smile

BFO
130 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Anderholm skrev:
BayIcon skrev:
Anderholm skrev:

Mvh

ja det kan jag hålla med om

tips till framtiden köp en billig skithylssats från biltema du kan använda som slit och slänghylsor
sen nån sats tigerhylsor det kan fan rädda en i många situationer
lycka till med meket ha det gött smile

Jo jag ångrar mig djupt då jag skulle gett mig och köpt en sats tigerhylsor innan det blev för rundat!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 december 2011
Kapa & rörtång är nog det enda rätta när det har gått såhär långt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

BFO
130 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:

Du tror alltså att rörtången har tillräckligt med kraft? Tänkte köpa mig en sats tigerhylsor imorgon och testa, fungerar de inte köper jag en rörtång också.

Mvh

613 Inlägg
6 december 2011
håller med RD här men nu vet du hur du ska göra i framtiden man lär av sina misstag smile lycka te iallfall

613 Inlägg
6 december 2011
BayIcon skrev:
RD_87 skrev:

Du tror alltså att rörtången har tillräckligt med kraft? Tänkte köpa mig en sats tigerhylsor imorgon och testa, fungerar de inte köper jag en rörtång också.

Mvh

tigerhylsorna måste ju få grepp om något och är din bult rund blir det problem för dessa hylsor också skulle jag tro =/

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 december 2011
BayIcon skrev:
RD_87 skrev:

Mvh

Det handlar mycket om valet av rörtång, in billig skitgrej har ingen chans. En bra rörtång med rätt storlek klarar mycket.
Troligen går den att ta ganska lätt när du kapat skallen & släppt spänningarna i bulten.

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
7 december 2011
RD_87 skrev:
BayIcon skrev:
RD_87 skrev:

Mvh

Det handlar mycket om valet av rörtång, in billig skitgrej har ingen chans. En bra rörtång med rätt storlek klarar mycket.
Troligen går den att ta ganska lätt när du kapat skallen & släppt spänningarna i bulten.

tror jag oxå nästan så det kommer gå att släppa den förhand troligen

Kör fort så hinner inget hända...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 december 2011
Growe skrev:
RD_87 skrev:
BayIcon skrev:

Mvh

tror jag oxå nästan så det kommer gå att släppa den förhand troligen

Jag tänkte skriva det men med risk att ångra mig, den kan ju faktiskt ha rostat i gängorna. Men i TS läge skulle jag kapa först, ta ner kroken & känna efter med polygrip. Om det inte lossar är det väl bara att köpa en riktig rörtång, den kommer troligen fram fler gånger under ett liv. smile

BFO
130 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Tack för svaren gott folk!

Jag lämnade den till en bekant som är mek, han skulle ta den i dagarna när han får tid. Kan återkomma med resultatet och förhoppningsvis lösningen, för de nyfikta!

Sök