4064
Sök

Elfel volvo pv

135 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Har fått ett problem på bilen, bytte från likström till växelströmsgenerator på bilen , allt funkar.. Den laddar 14v.
Men jag har ingen blinkers eller bromsljus, när jag bromsar så lyser laddningslampan , och när jag blinkar med blinkersen så tänds laddlampan med.. Vad i helvete kan de vara för elfel? Har ju inte rört några kablar förutom generatorkablarna..

Lite mer info , tog bort laddrelät då detta är inbyggt i den nya generatorn som sitter där nu.

7 Inlägg
7 december 2011
känner igen ett liknande fel från amazonforumet angående laddningslampan. Där har jag för mig att det är för dålig kontakt i säkringarna så det blir någon sorts tjuvström.

Pröva att söka lite där.

135 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Har läst lite mer där innan jag skrev här.. Och det var för dålig jord enligt dom. Får kolla senare på bilen. Men tycker att det verkar skumt att allt funkade innan jag bytte generatorn..
Och nu när man trycker på bromsen dör tankmätaren och blinkersen och fläkten. Så ja vet inte ja..
Om det finns nån som vet vad det kan vara så kan ni ju skriva.. Den ska ju inte ut förens i sommar så .. Men de är en del jobb kvar tills dess.. Så att få undan elen vore skönt.

135 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare

Stog ju bara om separat laddningsrelä.. Jag har inbyggt i generatorn.

1 160 Inlägg
7 december 2011
stod hur man koppla
men EN DEL ÄR JU INTE TACKSAMMA FÖR TIPS       
NORRLANDSGOLD skrev:

Stog ju bara om separat laddningsrelä.. Jag har inbyggt i generatorn.

135 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Kopplat har jag redan gjort EN DEL KAN INTE LÄSA TOPIC!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 december 2011
Snurra på säkringarna & se över jorden.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 Inlägg
9 december 2011
Jag håller med RD_87. Låter faktiskt som ett jordfel. När du t ex bromsar så går all jord som krävs dit och då släcks det du beskriver. Leta dåliga jordpunkter och se över säkringarna.

135 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Tack för bra svar. ska se om man kommer upp till garaget i kväll och kolla big_smile

Sök