Har en V40 -00 som har fått en smäll på främre balken som kofångaren sitter i och den behöver riktas eventuellt skäras loss och svetsas dit en ny (den sitter fastsvetsad så går ej att skruva loss den så vitt jag sett)...så min fråga är hur fungerar det med Airbags i bilen? för om jag ska rikta den vill jag ju inte riskera att alla airbags i bilen löses ut?
enda teorin jag har är att man kan lossa på minuspolen på batteriet men vet dock inte om det räcker?
äh har både tagit lös airbags, och svetsat i bilr med airbag,, ta lös minuspolen, mest för att inte pajja generator å batteri svetsa rikta å se glad ut,, jag hade min i riktbänk med batteriet inkopplat,, för det blir ju ingen smäll,, det är ju en viss g-kraft som utlöser airbagen,,
Tvärbalken som är svart som stötfångaren sitter i?
Är det den så sitter det 2st bultar 14mm i vart ramben, du ser dom underifrån uppe i hålen.
Säker på det har kollat typ över allt och tycker det ser svetsat ut men kan ju kolla lite noggrannare då jag inte kollat så jätte noga underifrån....Hade ju underlättat en hel del om det gick att plocka loss den
Är det den så sitter det 2st bultar 14mm i vart ramben, du ser dom underifrån uppe i hålen.
Säker på det har kollat typ över allt och tycker det ser svetsat ut men kan ju kolla lite noggrannare då jag inte kollat så jätte noga underifrån....Hade ju underlättat en hel del om det gick att plocka loss den
100% säker, jobbat med dom sen dom kom
Då får jag undersöka saken för hade ju varit betydligt lättare att byta i så fall än försöka rikta då jag har en reservdelsbil ^^ men tack för infon