3550
Sök

Honda civic 96 bakljus fel, uppdate

13 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Tjena har gjort en tråd innan men ja började röra till det i den så gör en ny tråd där mer bra info kommer vara smile

Märke: Honda
Modell: Civic, sedan 1996

Yes, nu är det så att bakljuset inte fungerar  i vissa lägen. Sätter man på nycklen i första snäppet, då stereo bara startar så lyser ingen lampa. Men om man då sätter på ljuset via "ljusställaren", på pakeringsljus och halvljus så fungerar allt som det ska.

Vid snäpp 2( alltså där fläktar och all el går ingång) så tänds framlysen men inte baklysen (detta med ljusställaren på off) detta måste väl vara halvljussautomatik antar jag. Dock så antar jag att bakljusen även bakljus borde fungera då.
Vrider jag ljusställaren till parkeringsljus slocknar båda fram och bakljus. (här är något galet väl?)
Och vid läge halvljus så fungerar alla utan bakljus åter igen.

När motorn är igång är det precis samma sak som i snäpp 2 då det är samma snäpp på tändningslåset.

Elen till bakljuset går fram till säkringarna, men inte bak till "lamphållarna", så jag antar att problemet ligger mellan säkringar och dit bak.

Någon här som vet vad som kommer efter säkringarna på dessa bilar, eller bilar i allmänhet?

Mvh Theo!

13 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Om det inte är någon som har någon aning alls så lämnar jag nog in den på någon verkstad smile,

så om ni nu sitter på en chansning iaf så var inte blyga smile

8 883 Inlägg
14 december 2011
Att starta en ny tråd i samma ämne är inte tillåtet dvs korsposta.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232900

Tråd låst

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök