PMPerformance skrev:
kevinfEBO skrev:
PMPerformance skrev:
Lätt att koka sönder toppen på dom pga av den är smal och då tar de längre tid att få kylning till dom sista cylindrarna och med påställd pump så de svartryker mycke stiger avgastempen fort och toppen spricker eller toppackning går. Funkar dock på varmkörda d24or att leka en stund. Lycka till med kopplingsbytet sen tycker själv lådan är lite bökig att få ner när de siiter en vattenslang som gärna hakar i sprängkåpan och så lär man vrida lådan rätt mycke.
jo vet, men är rätt så noga med varmkörning osv så de ska nog hålla
den som lever får se!
ja, ta ner lådan är inte de roligaste men kopplingen är riktigt dålig annars hade jag kunna kört vintern iaf menmen. en fråga bara, koppla in tempgivarn, sitter ju vid övrevatten slangen på toppen. 1 kabel, på min som satt på b230 är de ju 2st, hur kopplar jag då? en på temgivarn och andra på plus ?
Den bakom generator? den som sitter bak på toppen ska ha med glödning säger dom som vet. Jag har tempgivare från biltema på övre slangen då min är paj så den är en ens inkopplad den främre.
Ja givaren som sitter bak på toppen är till glödningen....
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **