3349
Sök

Komma åt bakom bilstereon utan att ta ut den på A4 -96

638 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Har en Audi A4 avant -96 som jag behöver komma åt bilstereon bakifrån utan att ta ut den. Någon som har tips på hur jag kan lösa det? Jag måste ha dit en kabel som har en konstig vinkel som gör att det blir omöjligt att sätta in bilstereon igen om jag monterar den när stereon är uttagen från stöldkassetten.

Kommer väl nånting här snart!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
18 december 2011
Det är nog mer eller mindre omöjligt, men kan prova med att plocka bort hanskfacket och försöka därifrån... Det är enkelt sitter med 5 skruvar 8mm skalle två mot mittkosollen inne i hanskacket, en precis vid låset och två ute vid dörren, sitter under plastrickan på sidan. Glöm inte att lossa kablarna till hanskfacksbelysning och integsbelysning så an du lägga hanskacket i skyffen medan du jobbar sen.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

638 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Hm är nog som du säger, var ut och kollade lite extra nu och det sitter ju massa hårdplast från fläkten osv ivägen där bakom ändå så. Får försöka lösa det på annat sätt då big_smile

Självlärd
3 083 Inlägg
20 december 2011
Det måste ju vara en sju jävla konstig vinkel om du inte ens kan skjuta in stereon igen :S. Dra ut stereon, dra kabeln bakifrån o tryck i och skjut in stereon igen. smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

638 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
anslutningen sitter i "nederkant" baktill på stereon och vinkeln är spikrak ner ca 2cm så det är tekniskt omöjligt då stereon precis går in smile

Självlärd
3 083 Inlägg
21 december 2011
Då var det ju kanske värre. Vad är det för sladd?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök